رئیس دادگستری بروجرد گفت: صلح و سازش بین ۲ خانواده روستای گنجینه بخش مرکزی شهرستان برقرار شد و با گذشت اولیا دم، قاتل از قصاص نجات یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید رضا بوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد گفت : در سال ۹۳ بین چند نفر از خانواده ساکی و موسوی درگیری رخ داد که این درگیری منجر به قتل مرحوم نبی اله موسوی شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری رییس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان روستا، اولیا دم از قصاص گذشتند و صلح و سازش میان ۲ طرف برقرار شده است.

رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به نقش موثر دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف در برقراری صلح و سازش و ترویج این سنت حسنه در جامعه بیان کرد: امروز بسیاری از پرونده‌های طرح شده در مراجع قضایی از سوی اعضای شورا‌های حل اختلاف به سازش ختم می‌شود.

به گفته یاراله کاکولوند رییس شورا‌های حل اختلاف لرستان سال گذشته ۶ فقره پرونده قتل در این شورا‌ها منجر به سازش شده و در مجموع ۷۵ هزار و ۹۵۱ پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۲۸۸ به مصالحه ختم و ۴۴ هزار و ۳۲۱ مورد قابل مصالحه بوده‌اند.

امسال نیز مواردی از این سازش‌ها رسانه‌ای شده که از جمله آیین سنتی مصالحه و آشتی بین ۲ طایفه بختیاری پس از ۴۸ سال اختلاف و درگیری با حضور مردم و مسئولان در شهرستان الیگودرز برگزار شد و همچنین قاتل محکوم به اعدام در شهر سپیددشت که در سال ۹۰ بر سر مسایل شخصی با سلاح گرم یک جوان را به قتل رساند مورد بخشش خانواده مقتول قرار گرفت.

انتهای پیام /پ

آیین سنتی مصالحه و آشتی بین ۲ طایفه بختیاری

برچسب ها: استانداری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.