مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از برگزاری بیش از ۲۰۳ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تامین نیروی انسانی ماهر خبر داد.

عبدالنبی سواعدی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تامین نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی تاکنون تعداد ۲۰۳ هزار و ۸۷۹ نفر ساعت آموزش مهارتی استان اجرا شد.

وی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۴۰ نفر در قالب ۸۷ حرفه مهارتی از قبیل: اپراتور جرثقیل، اطفاء حریق، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر موتور، تکنیک‌های مدیریت و سرپرستی، روانشناسی صنعتی در تمامی سطوح مهارتی با رویکرد صنعتی، خدماتی و کشاورزی آموزش مورد نیاز را فراگرفتند.

سواعدی اذعان داشت: آموزش مهارت‌های مورد نیاز صنایع و صنوف منجر به ارتقا مهارت شاغلان و سبب افزایش تولید و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف انتقال مهارت‌های مختلف به فراگیران و نیز اشتغال این دوره‌ها از طریق مزدبگیری و خود اشتغالی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیگیری می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص هدف از اجرای آموزش در صنایع تصریح کرد: آموزش در صنایع بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح مهارت و توانمندی آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش جوار کارگاهی ضمن کار و بین کارگاهی ارائه می‌گردد.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در جهت ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی شد.

عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان آمادگی دارد تا با ارایه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استاندارد‌های بین المللی دارد.

وی بیان داشت: شاغلان در صنایع پس از فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی مطابق با استاندارد جهانی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

بهره مندی سربازان از آموزش‌های مهارتی

برچسب ها: مهارت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.