از ابتدای سال جاری تاکنون؛

ارائه بیش از 49 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در محیط کار واقعی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 49 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در محیط کار واقعی در سطح استان ارائه شد.

عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به ارائه 49 هزار و 438 نفر ساعت آموزش مهارتی در محیط کار واقعی از ابتدای سال جاری توسط فنی و حرفه ای استان بیان داشت: این آموزش ها برای تعداد 335 نفر در 21 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان ارائه گردید.

وی به اولویت و نیاز استان خوزستان به نیروی ماهر و فنی برای توسعه اشتغال اشاره و اظهار کرد: یکی از روش های توسعه اشتغال، کارورزی در محیط کار واقعی است که با اجرای صحیح آن تعداد زیادی از جوانان جذب بازار کار خواهند شد.

سواعدی در ادامه افزود: کارآموزی در محیط واقعی به عنوان فعالیت دوم بنگاه های اقتصادی تلقی می شود و بنگاه ها رسالت اصلی خود را ملاک قرار دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و آماده سازی وایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت را از مزایای این طرح عنوان کرد.

این مقام مسئول، کارآموزی در محیط واقعی را راهکار توسعه مهارت آموزی دانست و اذعان داشت: استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی بنگاه های اقتصادی از اهداف اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.

وی بیان کرد: پرداخت حق بیمه حوادث و جذب نیروی انسانی بدون هزینه برای بنگاه اقتصادی در مدت طی دوره از مشوق های اجرای طرح هستند.

انتهای پیام/گ

برگزاری دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.