مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان از افتتاح و راه اندازی ۱۳ آموزشگاه آزاد در استان به مناسبت هفته ملی مهارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد به عنوان هفته ملی مهارت معرفی شده است بیان داشت: در این هفته، ۱۳ آموزشگاه آزاد در حوزه های مختلف آموزشی در سطح استان کار خود را آغاز کرده و به صورت نمادین اولین آموزشگاه محصولات پتروشیمی در ماهشهر افتتاح خواهد شد.

وی بهینه سازی از منابع انسانی را اولویت و هدف فنی و حرفه ای به توسعه مهارت در بین شاغلان عنوان و تصریح کرد: از دیگر رسالت های مهم این اداره جلوگیری از هدر رفت سرمایه است.

سواعدی، یکی از مهم ترین دغدغه های ما در استان و کشور را نهادینه شدن امر مهارت جویی بین خانواده ها عنوان کرد و اذعان داشت: خانواده ها باید به این نتیجه برسند که یکی از الزامات آموزشی برای فرزندانشان، یادگیری مهارت است، ولی متاسفانه بسیاری از قشر جوان فاقد مهارت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در ادامه افزود: در حال بررسی تعداد نیاز استان به آموزشگاه در حال ثبت سند توسعه مهارت استان هستیم و پس از تامین اعتبار، وارد فاز تحقیق و بررسی می شویم که پس از آن می توانیم به صورت دقیق بگوئیم که در حوزه های مختلف چه تعداد آموزشگاه نیاز استان است.

این مقام مسئول وظیفه اصلی اداره فنی و حرفه ای را آموزش مهارت به افراد جویای کار و شاغلان ذکر کرد و گفت: برای نمونه ما ۲۳۰ اپراتور دستگاه CNG را آموزش دادیم و شاهد افزایش آگاهی آن ها نسبت به شغلشان شدیم و با افزایش اطلاعات شاغلان شاهد افزایش مهارت در اخلاق حرفه ای و نرم نیز می شویم و به همین منظور اثربخشی و بهره وری کارگر بیش تر خواهد شد.

عبدالنبی سواعدی درخصوص برون سپاری برخی فعالیت های فنی و حرفه ای استان خوزستان اظهار داشت: ما آماده همراهی و همکاری با سایر انجمن ها و سازمان های مردم نهاد هستیم، برای نمونه سال گذشته طی تفاهم نامه ای با منطقه آزاد اروند پروژه ای را به ۵۰ آموزشگاه در خرمشهر و آبادان سپردیم؛ همچنین با سایر شرکت ها از جمله شرکت نفت، صنعت معدن و تجارت و غیره نیز ارتباط مستمر و خوبی داریم.

انتهای پیام/گ

افتتاح آموزشگاه در هفته ملی مهارت

برچسب ها: مهارت ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.