رئیس دفتر رییس جمهور گفت: مسئولان گلستانی برای تسریع اجرای طرح‌ها و تسهیل سرمایه گذاری خصوصی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری امروز در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استا گلستان که با حضور هاشمی استاندار و نمایندگان مردم گلستان در مجلس برگزار شد گفت:مهم‌ترین برنامه‌ها و ظرفیت‌های بخش عمومی، دولتی و خصوصی برای توسعه و پیشرفت این استان مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌های استان گلستان مسولان بیش از پیش در راستای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها و تسهیل در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، افزایش تولید و اشتغالزایی و توسعه روزافزون این استان تلاش کنند.

واعظی به سفر قبلی رئیس جمهور به استان گلستان و روند اجرای طرح‌های وعده داده شده به مردم این استان تا کنون اشاره کرد و گفت:: روند اجرایی مثبت بوده و بخش قابل توجهی از طرح‌ها اجرایی شده است و بیش از بودجه اختصاص یافته برای اجرای این طرح‌ها تا کنون هزینه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این استان همزیستی مسالمت آمیز و صمیمانه‌ای میان اقوام مختلف برقرار و انگیزه فراوانی برای کار و تلاش در راستای توسعه استان دیده می‌شود.

واعظی بر ضرورت محرومیت زدایی از نقاط محروم و کمتر توسعه یافته استان گلستان اشاره کرد و گفت:: برنامه‌ریزی‌هایی برای توجه به اقشار ضعیف ضرورت دارد و باید همه مسوولان در هر جایگاهی که هستند در راستای تسهیل در توسعه اشتغال زایی برای جوانان تلاش کنند.

واعظی به اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها که باید توجیه پذیری اقتصادی داشته باشند گفت:: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در کشور اجرا می‌شود حتما باید ارزش افزوده مناسب را به همراه داشته و زود بازده باشند.

واعظی در پایان به اجرای طرح‌های زودبازده اشتغال زا برای جوانان گفت:: استان گلستان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی، پرورش آبزیان و میگو و گردشگری دارد که می‌توان از آن‌ها به بهترین شکل استفاده و در مسیر توسعه این استان بهره برداری کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور عدم تصدی گری دولت و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اقتصاد کشور شکوفا نمی‌شود، مگر آنکه دستگاه‌های حاکمیتی تصدی‌گری را کاهش دهند و بخش خصوصی سهم حداکثری در اقتصاد کشور داشته باشد.

انتهای پیام /گ/پ

تسریع اجرای طرح‌ها و توسعه استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.