استاندار آذربایجان غربی از پرداخت ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه مناطق روستایی و عشایری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ظهر  امروز در نشست مشورتی بخشداران استان که با موضوع بررسی مشکلات مناطق روستایی و دهیاری‌ها در محل استانداری برگزار شد، گفت:۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مناطق روستایی و عشایری از جمله ساماندهی راه ها، مدیریت پسماندها. محیط زیست. بیمه روستاییان. آموزش. بهداشت و اشتغالزایی پرداخت شده است.
 
شهریاری در ادامه با اشاره به اهمیت معکوس کردن مهاجرت روستاییان به شهر‌ها نیز گفت: در این زمینه از اول سالجاری تاکنون ۴۱۷ میلیارد تومان به دهیاری روستا‌ها پرداخت شده تا دهیاران این مبلغ را جهت تکمیل طرح‌های عمرانی و رفاهی روستایی. رونق بوم گردی. توسعه مشاغل خانگی و سایر طرح‌های عام المنفعه بکارگیرند.
 
مصطفوی معاون سیاسی امنتیی استاندار نیز در این نشست با اشاره به اهمیت پتانسل حضور و مشارکت روستاییان و عشایران در امنیت مرز‌ها گفت: از اول سالجاری تاکنون از محل درآمد‌های سوخت کشور ۳۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات روستا‌های مرزی از جمله آموزش و تغذیه رایگان دانش آموزان پیش دبستانی. بیمه مساکن روستایی و بهداشت ودرمان هزینه شده است.
 
آرامون سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آغ نیز در این نشست اهمیت بهره مندی مناطق روستایی از خدمات زیرساختی را مهم دانست و گفت: تاکنون در قالب طرح‌های هادی و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب از محور‌های مواصلاتی روستایی آسفالت و ۲۷ هزار خانوار روستایی نیز تحت پوشش بیمه مسکن قرار گرفته اند.
 
در پایان این نشست تعدادی از بخشداران استان مطالبی را در مورد افزایش همکاری فرمانداران با بخشداران. بازنگری طرح هادی تعدادی از روستاها. حل مشکلات زیرساختی و عمرانی. تامین منابع انسانی و مالی بخشداری‌ها و دهیاریها. حذف بروکراسی زاید اداری. جذب سرمایه گذاران روستایی. توسعه گردشگری روستایی. مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست و برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های معیشتی جایگزین روستایی مطرح کردند که استاندار آغ دستورات لازم را به دستگاه‌های اجرایی جهت رفع برخی از این مشکلات داد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری نشست مشورتی بخشداران آذربایجان غربی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.