اتمام طرح راهبردی عملیاتی شهر ربط با افق ۲۰ ساله

سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر ربط با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیون ریال تکمیل و به اتمام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سلیمان فیضی شهردار شهر ربط گفت: برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری ربط با افق ۲۰ ساله تا سال ۱۴۱۵ هجری شمسی که از دوسال قبل مطالعات آن توسط یکی از شرکت‌های خصوصی آغاز شده بود با اعتبار ۶۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری تکمیل و به اتمام رسید.

سلیمان فیضی با بیان اینکه این طرح به زودی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تصویب و در دهه مبارکه فجر به عنوان طرح پژوهشی و تحقیقاتی از آن رو‌نمایی خواهد شد، افزود: سند چشم‌انداز شهر ربط در بازه زمانی ۲۰ ساله با برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت و محوریت طرح و برنامه‌های عملیاتی درآمد و هزینه‌های ۵ ساله شامل چشم‌انداز، راهبرد و سیاست‌های توسعه شهری تدوین شده است.

فیضی با اشاره به اینکه طرح در ۳ گام و ۶ محور مهم و تاثیر‌گذار شهری تدوین شده، تصریح کرد: در گام اول و اساسی طرح، شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و زمینه‌های توسعه شهر، گام دوم شناسایی محور‌های اولیه چشم انداز و گام سوم تعیین محور‌های شاخص چشم انداز پیش بینی و تدوین شده است.

وی اظهار داشت: طرح همچنین در ۶ محور، محور اول شهر ربط به عنوان یکی از کانون‌های شاخص گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی ناحیه موکریان، محور دوم شهر بازار برتر منطقه دام و فرآورده‌های دامی، محور سوم شهری جذاب و مطلوب برای سکونت، فعالیت و فراغت، محور چهارم شهری مشارکت‌جو، با مشارکت حداکثری شهروندان، محور پنجم شهری پاک، سرسبز و دوستدار محیط زیست و محور ششم شهر موزه‌ای ریپتوای باستان و تمدن مانایی تهیه و ترسیم شده است.

فیضی عنوان کرد: طرح به صورت کاملا علمی با تحقیقات میدانی همراه پرسشنامه و با استفاده از صاحب‌نظران، کارشناسان، معتمدین و اقشار مختلف مردم و تحقیق کتابخانه‌ای و بررسی علمی تاریخ شهر ربط انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم طرح آن است که برای سال‌های آتی با برنامه‌های بلند، میان و کوتاه مدت درآمد، هزینه‌های جاری و عمرانی برای مسؤولان جهت اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها پیش بینی و مهیا شده است.

شهر ربط از توابع بخش مرکزی و در ۱۵ کیلومتری سردشت با جمعیت ۱۵ هزار نفری واقع است.

انتهای پیام/ب

طرح راهبردی عملیاتی شهر ربط با افق ۲۰ ساله تکمیل شد 

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.