فرماندار کرمانشاه گفت : در راستای توجه دولت تدبیر و امید به موضوع اشتغال روستایی و توجه به روستا‌ها در جهت جلوگیری از مهاجرت، ناحیه صنعتی و کارگاهی در بخش‌های شهرستان کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت شهرک‌های صنعتی شهرستان که با حضور مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی، بخشداران، دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه و سایر مسئولان مربوطه در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت : براساس دستورالعملی که شرکت شهرک‌های صنعتی ابلاغ کرده قرار است علاوه بر کوزران در سایر بخش‌ها همانند ماهیدشت، سرفیروزآباد، بخش مرکزی و بیلوار نیز ناحیه صنعتی و کارگاهی برای ایجاد اشتغال روستایی ایجاد شود.

وی گفت : تصمیم گرفته شد هر بخشداری سه محل را برای این منظور پیشنهاد دهد تا پس از بازدید یک محل به عنوان الگو انتخاب شود و کار احداث آن پیگیری شود.

وی به وجود سه شهرک فرامان، بیستون و شهرک صنعتی زاگرس زیرنظر شرکت شهرک‌های صنعتی در حوزه شهرستان کرمانشاه اشاره کرد.

وی افزود: شهرک صنعتی فرامان دارای مساحت ۲۷۰ هکتاری است که اکثر اراضی آن به صنایع واگذار شده و شهرک بیستون در قالب ۱۷۰ هکتار نزدیک به ۹۵ درصد از زمین‌های آن نیز به صنایع واگذار شده است.

رنجبر ادامه داد: شهرک جدید صنعتی زاگرس در قالب مساحت یک هزار هکتاری از ظرفیت خوب اقتصادی برای کرمانشاه برخوردار است که تاکنون از ۳۰۰ قطعه آماده سازی شده در مرحله اول که ۲۰۰ قطعه آن واگذار شده است.

وی از شبکه جمع آوری آب‌های سطحی، تصفیه خانه، آسفالت و روشنایی معابر به عنوان مشکلات عمده این شهرک‌ها یاد کرد که در این جلسه مصوباتی برای پیگیری و حمایت از شهرک‌های صنعتی تعریف شد.

رنجبر با بیان اینکه ناحیه صنعتی بخش کوزران با مشکلاتی از قبیل: راه دسترسی، تامین آب و اعتبار شبکه برق رو به رو است، افزود: تصمیم گرفته شده تا بخشداری با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی به برگزاری جلساتی با صاحبان اراضی مسیر راه اقدام کند تا این مسایل حل شود.

رنجبر افزود: همچنین امور آب نیز همکاری لازم را در جهت موضوع تامین آب شهرک به عمل می‌آورد که تامین آب از طریق حفاری چاه و یا خریداری یک چاه آب در نزدیکی شهرک ناحیه صنعتی کوزران در دستور کار قرار گرفته است.

رنجبر افزود: شهرک صنعتی کرمانشاه در مسیر جاده سنندج زیرنظر شهرک صنعتی نیست و سهامدار اصلی آن شهرداری و شرکت شهرک صنعتی اروند است.

 

 

انتهای پیام/د

ناحیه صنعتی و کارگاهی برای ایجاد اشتغال روستایی ایجاد می شود

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.