​نرخ بیکاری استان در پاییز به نسبت تابستان کاهش یافت/میزان خالص اشتغال ایجاد شده در استان مثبت بوده استمدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی از کاهش ۹/۱ درصدی نرخ بیکاری استان در فصل پاییز نسبت به تابستان گذشته خبر داد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، شکوه میرشاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با اشاره به آخرین سرشماری نیروی کار کشور که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است، گفت: بر این اساس نرخ بیکاری استان ۹ درصد اعلام شده که نسبت به پاییز سال گذشته افزایش ۲ دهم درصدی و نسبت به تابستان سال ۹۷ کاهش ۱.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز ۹۷ به ۴۶.۹ درصد رسیده است که نسبت به پاییز سال ۹۶ رشد ۳.۱ درصدی و نسبت به تابستان ۹۷ افزایش ۴.۸ درصدی دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس این گزارش، پاییز ۹۷ خراسان رضوی رتبه اول بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور و رتبه ۲۳ بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارا بوده است.

میرشاهی با بیان اینکه خراسان رضوی درابتدای دولت تدبیر و امید با نرخ بالای بیکاری مواجه بود، افزود: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این موضوع تا حد زیادی مهار شده و امسال هم با وجود مشکلات اقتصادی متعدد در استان در عین آنکه نرخ مشارکت استان همواره بالاتر از میانگین کشوری بوده، نرخ بیکاری استان از این میانگین پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال جاری هدفگذاری استان برای ایجاد ۱۱۰ هزار شغل جدید بود که تا کنون بیش از این میزان محقق شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: میزان خالص اشتغال ایجاد شده دراستان علی‌رغم برخی آمار مبنی بر افزایش بیکاران در استان مثبت بوده است که گزارش مرکز آمار ایران نیز این موضوع را تایید می‌کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

در سال جاری هدفگذاری استان برای ایجاد ۱۱۰ هزار شغل جدید بود

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.