مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : سرانه فضای فرهنگی استان از متوسط کشور بیشتر می‌شود .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : زیرساخت‌های فرهنگی به دو دسته تقسیم می‌شود، یکی بحث زیرساخت‌های عمرانی که خوشبختانه استان در این زمینه متاثر از سفر مقام معظم رهبری و تعریف پروژه‌های متعدد در این سفر وضعیت خوبی دارد.

وی گفت : در حال حاضر هفت پروژه عمرانی شامل مجتع فرهنگی و هنری دانش در شهر کرمانشاه، مجتمع فرهنگی و هنری بیستون، نگار خانه کرمانشاه، دو مجتمع فرهنگی و هنری در سرپل ذهاب و گواور و نیز دو مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان‌های هرسین و سنقر در حال انجام است.

جعفری تصریح کرد: میانگین پیشرفت این پروژه‌ها حدود ۸۵ درصد است که امسال یا نهایتا سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه سرانه فرهنگی و هنری کشور نیم متر است گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها سرانه فضای فرهنگی و هنری استان از متوسط کشور بیشتر می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: امسال نیز دو پروژه عمرانی دیگر تعریف کرده ایم که شامل ساخت دو مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در ساخت این پروژه‌ها تمام تلاش این بوده که نوع نگاه صرفا عمرانی نباشد و نگاه هنری هم در ساخت این پروژه‌ها اعمال شود و با بهره برداری از آن‌ها وضعیت سرانه فضا‌های فرهنگی استان تا حد مطلوبی بهبود می‌یابد.

جعفری در ادامه با بیان اینکه زیرساخت‌های روانی هم بخش دیگری از زیرساخت‌های فرهنگی استان به شمار می‌رود گفت: ایجاد فضای همدلی و همنوایی میان اصحاب فرهنگ وهنر یک زیرساخت روانی است که شاید دیده نشود، اما به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان کمک بسیاری میکند.

وی افزود: درهمین راستا تلاش کردیم ارتباط با اصحاب فرهنگ و هنر را به اشکال مختلف از جمله بحث راه اندازی انجمن‌های هنری مختلف در شهرستان‌ها و نیز تجلیل از چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری برجسته تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: در همین راستا از حدود ۶۰ چهره شاخص فرهنگی و هنری استان طی این دو سال تجلیل شده تا از این طریق بتوانیم فضای صمیمی و همدلی میان اصحاب فرهنگ و هنر استان ایجاد کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

افتتاح ۷ پروژه فرهنگی سال آینده

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.