مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از خانواده ها خواست: فرزندان خود را در فعالیت هایی تفریحی ـ ورزشی باشگاه های کوهنوردی مجوزدار مشارکت دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع انتخاباتی رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمان که در هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، ضمن خداقوت به مسئولان این فدراسیون گفت: فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از جمله فدراسیون هاییست که مسئولانش حتی در مسابقات استانی هم حضور پررنگی دارند و این یکی از دلایلی است که باعث می شود، عملکرد هیئتی و فدراسیونی نسبت به بقیه ی هیئت ها و فدراسیون ها چشمگیر باشد و جا دارد از این بزرگواران بابت این نگاه ویژه به استان، تشکر کنیم.

وی با اعلام اینکه متأسفانه عده ای از افراد با تبلیغات و فعالیت های منفی، اداره کل، هیئت و باشگاه های مجوزدار و شخصیت کوهنوردان واقعی را زیر سوال برده اند، به خانواده ها توصیه کرد: از فعالیت فرزندانشان در گروه‌ های غیرمجاز جلوگیری کنند.

امیری خراسانی از رسانه ها خواست: اطلاع رسانی شود، افراد، پس از هر گونه تبلیغی که برای برنامه ی کوهنوردی یا فعالیت هایی به نام طبیعت گردی، کویرنوردی و ...انجام می شود، پس از بررسی و گرفتن استعلام از اداره کل و هیئت، از مجوزدار بودن باشگاه و فعالیت های مربوطه اطلاع کسب کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی باشگاه ها که مجوز ندارند، فعالیت هایی انجام می دهند که در شأن نظام، استان، اداره کل، هیئت و کوهنوردان نیست.

امیری خراسانی از باشگاه های فعال و مجوز دار خواست: قبل از هر برنامه ای، هم اداره کل و هم هیئت را به صورت مکتوب در جریان بگذارند، تا بدین ترتیب، نهادهای مرتبط در جریان قرارگیرند.

وی تأکید کرد: مردم هر جا تبلیغات منفی می بینند، اطلاع دهند تا در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

امیری خراسانی تصریح کرد: به دنبال این هستیم علاوه بر افزایش باشگاه های مجوزدار، در چارچوب اهداف اصلی که وجود دارد، گام برداشته شود.

وی با اعلام اینکه متأسفانه برخی باشگاه های کاذب وجود دارند که به صورت منفی، همه را تحت شعاع خود قرار می دهند، یادآور شد: برای اطلاع رسانی و اصلاح این رویه نیازمند کمک همه هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری یک جلسه ی ویژه با حضور مسئولان هیئت، مسئولان باشگاه ها و نهادهای ذیربط در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: تصمیم داریم طی یک نشست صمیمی با همفکری یکدیگر، راهکاری پیاده کنیم تا خدای نکرده خللی در برگزاری برنامه های سالم و بزرگ باشگاه های مجوزدار به وجود نیاید و بدین ترتیب کسانی که فعالیت های منفی می کنند، شناخته شوند.

امیری خراسانی گفت: باید به سمتی برویم که از ورزش به نحو احسنت، برای ترویج فرهنگ ملی و مذهبی کشور استفاده شود.

وی با اعلام اینکه در مجموع، ورزش ابزار قوی ایست که در تمام مراسماتی که در کل جهان برگزار می شود، خود را نشان می دهد، افزود: در دو پروسه ی مهم، پرچم یک کشور به اهتزاز در می آید که یکی مراسمات سیاسی و دیگری بحث ورزش است که، چه بهتر اینکه ما از این ورزش برای رسیدن به اهداف ملی و مذهبیمان استفاده کنیم.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد: با اتحاد، وحدت و همدلی بهترین راهکارها را برای رسیدن به اهدافمان به کار ببندیم.

وی به سنگ نوردی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در سطح استان افتاده که نمونه ی بارز آن، بازی های آسیایی جاکارتاست.

امیری خراسانی با اعلام اینکه رشته سنگ نوردی در المپیک 2020 وجود دارد، یادآور شد: این امکان وجود دارد ما توجه ویژه ای از بُعد قهرمانی به این رشته داشته باشیم و کمک های بیشتری در این خصوص کنیم تا شاهد اتفاقات بهتری در سطح استان و کشور باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد این هیئت گفت: تاکنون هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمان، چه در بعد همگانی و چه قهرمانی گام های بلند و خوبی برداشته و نباید به راحتی اجازه دهیم بخاطر بعضی از سوءتفاهم ها، تأثیرات منفی به این هیئت برگردد.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد: در بحث کوهنوردی و صعودهای ویژه (چه برون مرزی و چه درون مرزی) شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی از باشگاه های کوهنوردی خارج از استان و سطح بین المللی دعوت کرد: برای صعودهای ویژه ی ورزشی خود، استان کرمان را انتخاب کنند تا بدین ترتیب این استان به همه معرفی شود.

امیری خراسانی از توسعه ی خانه سنگ نوردی به صورت دیواره های ویژه طی هفته های آتی خبر داد و افزود: امیدواریم این هیئت همچون گذشته با موفقیت و افتخار جلو رود.

انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار