معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۹۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان زیر پوشش برنامه‌های بهداشت دهان و دندان قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، لنگری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان این که طرح برنامه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان در ۲ مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست اجرا شده و مرحله بعد در بهار سال ۹۸ در استان اجرایی می‌شود ، گفت: امسال ۹۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان زیر پوشش برنامه‌های بهداشت دهان و دندان قرار گرفتند.

وی افزود: در این طرح تمام دانش آموزان دوره ابتدایی و پایه اول متوسطه اول زیر پوشش قرار می‌گیرند.

لنگری بیان کرد: شاخص دی. ام. اف. تی، که شاخص پوسیدگی دندان است، در میان دانش آموزان استان در سه سال اخیر ارتقا یافته و به یک ممیز ۷ درصد رسیده است.

وی گفت: این شاخص در کشور نزدیک به ۲ درصد است و وضعیت خراسان شمالی اندکی مطلوب‌تر و جزو ۱۰ استان برتر کشور است که تلاش داریم این وضعیت با اقدامات پیشگیرانه ارتقا یابد.

وی برنامه‌های وارنیش فلوراید ، فیشورسیلانت و اقدامات درمانی شامل جرم گیری و کشیدن دندان را از طرح‌های مورد نظر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان در استان اعلام کرد.

انتهای پیام / ب

۹۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز خراسان شمالی زیر پوشش برنامه‌های بهداشت دهان و دندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.