معاون سواد آموزی خراسان‌شمالی گفت: قرار است امسال ۶ هزار و ۹۰۰ بی سواد در دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم در استان باسواد شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مودی معاون سواد آموزی خراسان‌شمالی گفت: امسال در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد در استان ۶ هزار و ۹۶۵ سواد آموز جذب آموزش‌های سازمان آموزش و پرورش استان شدند.

وی افزود: امسال در محور سواد آموزی سه هزار و ۳۴۲ نفر، در بخش انتقال یک هزار و ۵۵۶ نفر و در تحکیم سواد نیز دو هزار و ۱۶۷ نفر از آموزش‌های این سازمان برخوردار خواهند شد.

مودی با بیان اینکه ۸۸ ممیز ۲ دهم درصد بی سوادان جذب شده زنان و ۱۱ ممیز ۸ دهم درصد را مردان شامل می‌شوند، گفت: از این میزان ۶۵ ممیز ۵ درصد بیسوادان در مناطق روستایی و ۳۴ ممیز ۵ درصد در مناطق شهری هستند.

معاون سواد آموزی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه امسال ۹۲ ممیز ۵ درصد بی سوادان استان در قالب برون سپاری موسسات جذب شده اند ، افزود: از این میزان ۷ ممیز ۵ درصد از طریق فرهنگیان باسواد می‌شوند.

وی گفت: درصد باسوادی در گروه سنی۶ سال به بالاتر براساس سرشماری سال ۹۵ نسبت به پنج سال گذشته ۳.۰۴ درصد افزایش یافته و خراسان شمالی رتبه نهم کشوری را کسب کرده است.

مودی اضافه کرد: درصد با سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال براساس سرشماری سال۹۵ نسبت به پنج سال گذشته ۲.۹۶ صدم درصد ارتقاء یافته است.

این مسئول با اشاره به شناسایی هفت هزار و ۴۹۸ اولیای بی سواد در خراسان شمالی، بیان کرد: از سال ۹۴ تاکنون در شاخص اولیاء بیسواد ۶ هزار و ۵۲۶ نفر جذب شده اند که در این بخش ۸۷ ممیز ۴ دهم درصد جمعیت مورد نظر جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۲ ممیز ۹۶ صدم درصد اولیای دانش آموزان استان بی سواد هستند ، اضافه کرد: در مجموع براساس آمار، ۹۷۲ نفراز اولیا دانش آموزان در گروه بی سوادان قرار دارند.

معاون سواد آموزی استان خراسان شمالی گفت: در شاخص سوادآموزان قبول شده تحت پوشش در دوره انتقال رتبه چهارم و در شاخص سوادآموزان قبول شده تحت پوشش در دوره سوادآموزی رتبه دهم را در سطح کشور کسب کرده است.

انتهای  پیام / ب

بی سوادی ۹۷۲ نفر از اولیای دانش آموزان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.