کامران شرفشاهی گفت: برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب برای ناشران سودآور نیست و صرفا فرصتی برای ارتباط با مخاطب شهرستانی است.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نمایشگاه های کتاب استانی گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی ایده خوبی بود هم به دلیل اینکه فرصتی را برای ناشران پدید آورد و هم به این دلیل که بی عدالتی های برگزاری نمایشگاه های کتاب را  در کشور تا حدودی برطرف کرد تا مردم استان های کشور بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود:طرح برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی بیشتر روی کاغذ جواب داد و در عمل بسیاری از ناشران نتوانستند هزینه ای را که در این راه صرف کرده اند به دست بیاورند.

مدیر مسئول  انتشارات تجلی مهر ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب برای ناشران سودآور نبود و صرفا فرصتی برای ارتباط با مخاطب شهرستانی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ناشران رغبت چندانی به حضور در نمایشگاه های کتاب استانی ندارند، گفت:بخشی از این ماجرا به نداشتن توانایی ناشران برای برگزاری این نمایشگاه و بخشی از آن به مشکلات اداری، مالی و ضوابطی که برگزار کنندگان نمایشگاه های کتاب استانی برای حضور ناشران در این نمایشگاه ها در نظر گرفته اند،در ارتباط است.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر گفت: ناشر ناچار است کتاب های خودش را حمل کند و  به نمایشگاه های کتاب استانی ببرد که طبعا مسئله ایاب و ذهاب برای او آزار دهنده است.

وی با بیان اینکه کتاب های بسیاری در راه صدمه می بینند و این موضوع باعث ضرر و زیان آنها می شود، گفت:در این نمایشگاه ها غالبا ناشران دولتی شرکت می کنند.

شرفشاهی با بیان اینکه بحث خرید نهادهای دولتی همیشه مورد اعتراض ناشران بوده  است، بیان کرد: این خریدها بیشتر جنبه حمایت از ناشران دولتی را دارد و همین تبعیض های ناروا باعث شده تا ناشران انگیزه ای برای حضور در نمایشگاه ها نداشته باشند. چون بیش از دو هفته زمان برای این رفت و آمد و حضور در نمایشگاه صرف می شود و ناشر بدون حمایت و پشتیبانی ناچار است کتاب های خود را بسته بندی کند و دوباره برگرداند. اگر حمایت عادلانه و هوشمندانه ای از همه ناشران نشود انگیزه حضور بسیاری از ناشران از بین می رود و دیگر برای نمایشگاه های آینده پیشقدم نمی شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار