بخشدار بخش سرحد شیروان گفت: در پی باش‌های اخیر برف در منطقه گلیل شهرستان شیروان، ۴ تن از کسانی که در کولاک گرفتار شده بودند نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی قویدل بخشدار بخش سرحد شیروان گفت: در پی باش‌های اخیر برف در منطقه گلیل شهرستان شیروان ، ۴ تن از کسانی که در کولاک برف گرفتار شده بودند در پی تماس‌های تلفنی با تیم امدادی به منطقه جمعه شب نجات یافتند.

وی با بیان اینکه از پنجشنبه شب تاکنون در منطقه گردشگری گلیل شهرستان شیروان ۴۰ سانتی متر برف باریده است ، افزود: با بارش‌های ۱۰ روزه اخیر هم اکنون ارتفاع برف در این منطقه به بیش از یک متر رسیده است.

قویدل افزود: انتظار می‌رود گردشگرانی که به این مقصد می‌آیند قبل از ورود هماهنگی لازم را با بخشداری و مسئولان مربوطه داشته باشند تا در صورت بارش برف سنگین و گرفتار شدن، چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

هواشناسی خراسان شمالی روز پنجشنبه هفته گذشته با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرده بود که از بامداد امروز در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف با احتمال کولاک انتظار می‌رود و شدت وزش باد در بعضی ساعات بخصوص بامداد تا ظهر روز جمعه ، شدید پیش بینی می‌شود.
منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

پبش از این بخشدار سرحد شیروان از یخ زدگی سد گلیل خبر داده بود.

انتهای پیام / ب 

نجات ۴ نفر از کولاک برف در منطقه گلیل شهرستان شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.