استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان خط مقدم جبهه امنیت، اقتصاد، فرهنگ، مبارزه با مواد مخدر و کالا‌های قاچاق است و این خط مقدم کشور نیاز به تقویت و توجه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمدعلی موهبتی شب گذشته در پایان چهارمین همایش استانداران ادواری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان خط مقدم جبهه امنیت، اقتصاد، فرهنگ، مبارزه با مواد مخدر و کالا‌های قاچاق است و این خط مقدم کشور نیاز به تقویت و توجه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در این استان فارس و بلوچ، شیعه و سنی به خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند و اکثراً انسان‌های عاقل و اندیشمندی هستند، اما در هر دو گروه عده اندکی افراطی وجود دارند و اگر این شرایط به خوبی تدبیر نشود، حتماً آسیب‌پذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: همه این مردم سرمایه‌های استان هستند و ضرورت دارد بدون در نظر گرفتن مذهب و جناح از وجود افراد توانمند و لایق در پست‌های حساس و مدیریتی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه استان استفاده کنیم.

موهبتی با اشاره به اینکه توسعه مناطق مختلف استان باید متوازن باشد البته تاکنون از نظر تخصیص بودجه به این استان توجه چندانی نشده، اضافه کرد: مرز نقطه اقتدار و توسعه ملی است و تنها برای مردم این استان نیست بلکه برای کل کشور حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقدامات و فعالیت‌های جدید در راستای افزایش ظرفیت بندر چابهار و احداث راه‌آهن پروژه‌های ملی و فراملی است و صرفاً منافع این پروژه‌ها به مردم این استان نمی‌رسد، بنابراین نباید اجازه دهیم توسعه محلی، لگدمال توسعه ملی شود.

وی افزود: در استانی که ۱۱.۵ درصد مساحت و ۳۰ درصد مرز‌های کشور را دارا است، باید هنگام تقسیم اعتبارات، بودجه مرز‌ها به عنوان بودجه ملی تعریف شود و سهم جداگانه‌ای داشته باشد.

موهبتی گفت: اولویت استفاده از مبادلات و منافع مرزی مردم مرزنشین هستند و بابد شرایطی فراهم شود تا مرزنشینان دو کشور با حفظ احترام متقابل از این ظرفیت منتفع شوند.

انتهای پیام/پ

چهارمین همایش استانداران ادواری سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار