مدیرکل شبکه دامپزشکی استان اصفهان گفت:از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی توقع داریم در بازنگری از قانون طرح تحول سلامت به نقش سازمان دامپزشکی در پیشگیری از انواع بیماری‌ها توجه ویژه کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهرام موحدی مدیرکل شبکه دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: در حالی که شبکه‌های دامپزشکی، خط مقدم پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند، این سازمان با کمبود اعتبارات به ویژه در زمینه خرید خودرو به منظور خدمات‌رسانی کافی به مناطق دوردست در استان اصفهان مواجه است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: این شبکه در حالی به خدمات دامپزشکی در ۲۴ شهرستان و چندین پست دامپزشکی در این استان ادامه می‌دهد که فقط ۶۰ دستگاه خودرو در اختیار دارد، در صورتی که حداقل به ۱۰۰ دستگاه خودرو به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام در روستاها، مناطق عشایری، دامداری‌ها و مزارع پرورش ماهی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد که تحویل ۲۰ دستگاه وانت جدید می‌تواند بخشی از این کمبود‌ها را در کوتاه‌مدت برطرف سازد.

موحدی با بیان این‌که شبکه‌های دامپزشکی از محل اعتبارات طرح تحول سلامت حتی یک ریال هم دریافت نمی‌کنند، ابراز داشت: از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی توقع داریم در بازنگری از قانون این طرح به نقش سازمان دامپزشکی در پیشگیری از انواع بیماری‌ها توجه ویژه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: بیش از ۸۰۰ بیماری عفونی، همچون بیماری‌های تب مالت و سیاه‌زخم، به بیماری‌های مشترک انسان و دام مربوط می‌شود؛ اگر بیماری‌های ناشی از گوشت‌های آلوده در کشور کم شده به خاطر تلاش‌های دامپزشکان در مناطق دوردست بوده است.

گفتنی است، مأموران شبکه دامپزشکی شاهین‌شهر در ۷ ماهه امسال بیش از ۱۰۰ تن انواع گوشت و شیر خام تقلبی، تخم‌مرغ نطفه‌دار، پوست ماهی، شینسل مرغ غیربهداشتی و جگر و سندان، از سودجویان در محور‌های شریانی و فرعی این شهرستان کشف و ضبط کردند.

انتهای پیام/م

نمایندگان به جایگاه دامپزشکی توجه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار