رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: ظرفیت گردشگری مذهبی مشهد یکی از فعالیت‌های خوب و جاذب گردشگر در کشور محسوب می‌شود.

ضرورت توجه به گردشگری مذهبی مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، غلامعباس ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی و توریسم در مشهد با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مشهد به خوبی استفاده شود گفت: کشور ما بالاترین ظرفیت گردشگری را در بین کشور‌های جهان دارا است بنابراین باید از این ظرفیت کشور، بخصوص در مشهد به بهترین صورت استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به گردشگری مذهبی افزود: باید به حوزه گردشگری مذهبی بیش از پیش پرداخته شود، زیرا گردشگری امروزه یکی از صنایعی است که در نهایت منجر به توسعه کشور خواهد شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور با بیان اینکه مشهد در جذب گردشگر خارجی نسبت به بقیه شهر‌ها پیشتاز بوده است تصریح کرد: ما شاهد رشد مراکز علمی، صنعتی، رفاهی، تجاری، گردشگری با توجه به حضور حداکثری گردشگران در مشهد هستیم.

ارباب خالص با بیان اینکه باید در تولید محصولات ملی به ظرفیت‌های قرآنی شهر مشهد نیز توجه داشت اظهارداشت: ظرفیت قرآنی شهر مشهد یکی از فعالیت‌های گردشگری بسیار خوب و جاذب در کشور محسوب می‌شود و می‌توان در تولید محصولات ملی از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات علیه ایران در خارج از کشور بسیار است اظهار داشت: باید زمینه را برای حضور گردشگران در کشور فراهم کنیم تا آنان خود شاهد اوضاع ایران باشند، زیرا بهترین زمینه برای جلوگیری از این تبلیغات نادرست حضور خود گردشگران در ایران می‌باشد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور با اشاره به اینکه باید به روی ظرفیت‌های بومی تمرکز بیشتری شود تصریح کرد: نگاه متمرکز‌تر به این ظرفیت‌های بومی می‌تواند صادرات اقتصادی را به وجود بیاورد که گام‌های خوبی برای بومی سازی در این دو حوزه برداشته شده است لذا امیدواریم این نمایشگاه هم دستاورد مناسبی در این زمینه داشته باشد.
 

انتهای پیام// ز. م
 

افزایش نگاه متمرکز بر ظرفیت‌های بومی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.