به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه هدف از پروژههای علمی در مدارس ایجاد لذت و شوق یادگیری و فراهم نمودن موقعیتهای کنجکاوی و تجربههای موفق برای معلمان و دانشآموزان عنوان کرد.
وی با اشاره به نقش اولیا، مربیان و جامعه به عنوان سه ضلع موثر در یادگیری، به دانشآموزان و تربیت و رشد همهجانبه آنها اشاره نمود و اهداف فعالیتهای علمی را در این دوره تحصیلی تشریح کرد.
فضلی افزود: باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه، راهی به دانشآموزان نشان دهیم که خود بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود بگردند و به یک یادگیرنده مادامالعمر تبدیل شوند. به همین منظور لازم است که راه و روش یادگیری را به آنان بیاموزیم تا میل به یادگیری در آنان تقویت گردد.
وی افزود : هدف از پروژههای علمی در مدارس ایجاد لذت و شوق یادگیری و فراهم نمودن موقعیتهای کنجکاوی و تجربههای موفق برای معلمان و دانشآموزان است.
معاون آموزش ابتدایی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: رویکرد مهم این پروژه علمی، کمک به تحقق اهداف مهارتی درس علوم تجربی: (مشاهده، طراحی، تحقیق، برقراری ارتباط) و تقویت مهارتهای تصمیمگیری، حل مساله، برقراری ارتباط با دیگران، دوستیابی، دفاع از کار خود در حضور جمع و کار گروهی در دانشآموزان است.
وی ادامه داد: تحقق اهداف نگرشی درس علوم: (کنجکاوی، جستجوگری علمی، تمایل به همکاری) و تاکید بر روش پروژه محور در طول سال تحصیلی برای تقویت روحیه پژوهش در بین دانشآموزان و همسویی با رویکردهای جدید (روش علمی، کاوشگری، حل مساله، دستورزی) در کتب علوم، ریاضی، کار و فنآوری، تفکر و پژوهش، از اهداف دیگر طرح جابر بن حیان میباشد.
ناهید فضلی در پایان گفت: به همین سبب در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین به ویژه در ساحت تربیت علمی و فناوری و راهکار ۱-۶، ۲-۶ و ۶-۶، علاوه بر معلمان، اولیا نیز به جهت نقش مؤثری که در فرآیند این فعالیت علمی ایفا میکنند، مورد توجه قرار گیرند و کارشناسان و مدیران باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/د