فرماندار شهرستان بانه گفت:صادرات کالا در ۹ ماه گذشته (فروردین تا آذر) امسال از طریق بازارچه مرزی سیرانبند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۱ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فلاحی گفت:صادرات کالا از بازارچه مرزی سیرانبند به منطقه اقلیم کردستان عراق در این مدت به لحاظ ارزش دلاری ۲۱۱ درصد و به لحاظ وزنی ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته محاسبه شده است، افزود: پارسال در این مدت ۲۹ هزار ۴۲۲ تن کالا از بازارچه سیرانبند بانه به اقلیم کردستان صادر شد، ولی امسال ۱۹۰ هزار ۲۸۴ تن کالا صادر شده است.

فلاحی تاکید کرد: ارزش دلاری کالا‌های صادر شده ۱۲۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۴۴۷ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در ۹ ماه منتهی به آذر سال گذشته ۳۹ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۴۶۷ دلار کالا از بازارچه سیرانبند بانه به اقلیم کردستان صادر شده بود.

فرماندار بانه کالا‌های صادراتی را شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه جام، محصولات معدنی و مصنوعات فلزی اعلام کرد.
انتهای پیام/م

افزایش  صادرات در مرز سیرانبند بانه

برچسب ها: مرزبانی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.