اکثر مشتریان پورشه تایکان EV از مالکان تسلا هستند

به تازگی مدیر‌عامل پورشه مصاحبه جدیدی انجام داده که طی آن به ظرفیت فروش خودروهای این شرکت و رقابت با تسلا اشاره کرده است.

مشتری دزدی پورشه از تسلابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از معرفی اولین پورشه تمام الکتریکی در تاریخِ این شرکت، با وجود این‌ که هنوز این خودرو به تولید نرسیده اما سیل زیادی از مشتریان اقدام به رزرو و سفارش‌گذاری تایکان کرده‌اند. در همین راستا مدیر‌عامل پورشه آمریکای شمالی در جریان نمایشگاه لس‌آنجلس گفت «اگر تمام کسانی که تایکان را سفارش‌گذاری کرده‌اند، اقدام به خرید کنند، ظرفیت فروش این خودرو برای سال اول تکمیل می‌شود.»

وی همچنین ادامه داده که «نیمی از مشتریان تایکان تا به حال هیچ خودرویی از برند پورشه نداشتند» اما زمانی که از مدیر‌عامل پورشه سؤال شد بیشترین مشتریان از کدام برند‌ها به سمت این خودرو جذب شده‌اند گفت: «برند‌هایی همچون آئودی و مرسدس‌‎بنز خودروی بسیاری از مشتریان تایکان را شامل می‎شود اما بیشترین آمار مربوط به مالکان تسلا می‎شود.

به نظر می‌‎رسد مشتریان خودرو‌های تمام الکتریکی تسلا که پیش‌تر تصمیم خود را برای استفاده از خودرو‌های برقی لوکس و اسپرت اتخاذ کرده‌اند، حال در فکر جایگزینی هیجان برند پورشه با تسلای خود هستند. البته ممکن است بسیاری از این مشتریان به خرید پورشه تایکان همزمان با نگه داشتن تسلا تمایل داشته باشند.

مشتری دزدی پورشه از تسلا

پورشه تایکان که همان نسخه تولید انبوه طرح مفهومی Misson E محسوب می‎شود، قرار است با تیراژ سالیانه ۲۰ هزار دستگاه تولید شود. این خودروی تمام برقی با توانی بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار حدود ۳.۵ ثانیه زمان می‌برد تا از حال سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و همچنین دست‌یابی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز در کمتر از ۱۲ ثانیه انجام می‌پذیرد. محدوده پیشمایش پورشه تایکان با یک بار شارژ بیش از ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود و ۸۰% باتری‌های خودرو با شارژ فوق‌سریع در کمتر از ۱۵ ثانیه شارژ می‌شود. گفته می‌شود پورشه قرار است از شارژ بی‌سیم نیز در جریان معرفی رسمی این خودرو رونمایی کند. قیمت پایه تایکان تقریباً برابر با نسخه پایه پورشه پانامرا به مبلغ ۸۵ هزار دلار خواهد بود که از نسخه پایه تسلا مدل S با قیمت ۶۹ هزار و ۵۰۰ دلار بالا‌تر است.

مشتری دزدی پورشه از تسلا


بیشتر بخوانید: بهترین خودرو‌های ۲۰۱۸ کدامند؟ +تصاویر 


انتهای پیام/

آغاز فروش پورشه تایکان در آمریکای شمالی

برچسب ها: فناوری ، پورشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار