رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی گفت: هزینه‌ ساخت و تعمیر قطعات ترن‌ست‌ها در حد هواپیماست و نیازمند تأمین ارز دولتی است.

هزینه تعمیر ترنست ها برابر با هزینه های هواپیما است / ترنست ها جزو پرسرعت ترین قطارهای ایرانمحمد رجبی رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ترن‌ست‌های موجود در شبکه ریلی به دلیل نوع ساخت و گران بودن قطعات یدکی بسیار هزینه‌بر است، گفت: هزینه‌ ساخت و تعمیر قطعات ترن‌ست‌ها نیازمند تأمین ارز دولتی است.

رجبی افزود: هزینه‌ ساخت و تعمیر قطعات ترن‌ست‌ها در حد هواپیماست و نیازمند یک فرایند تصمیم‌گیری بسیار دشوار برای تأمین هزینه‌‌ها است.

اسقبال سرمایه‌گذاران از ترن‌ست‌های ایرانی

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اینکه ترن‌ست‌ها یکی از بخش‌های ریلی است که سرمایه‌گذاران بسیاری از آنها استقبال می‌کنند، افزود: این بخش هم اکنون نیازمند حمایت دولت است و تخصیص ارز‌های نیمایی به این بخش نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های این حوزه باشد.

وی توضیح داد: ترن‌ست‌ها جزو پرسرعت‌ترین قطار‌های ایران به شمار می‌رود که این خود یکی از دستاورد‌های بزرگ دولت در ۴۰ سال انقلاب به شمار می‌رود، بنابراین باید با حمایت‌های همه جانبه نگذاریم که این صنعت از پای بیفتد.

رجبی تصریح کرد: ترن‌ست‌ها به دلیل سرعت بالا در مسیر‌های پرترددی مانند یزد، مشهد و شهر‌های کوچک نقش محوری دارند و بسیاری از دانشجویان و کارمندان به دلیل بالا بودن سرعت و صرفه‌جویی در وقت از آنها استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانیم: اجرای طرح TOD در راه‌آهن با مشارکت بخش خصوصی/ رشد عملکرد مسافری و باری راه‌آهن در سال جاری


رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: در سال‌های گذشته شبکه‌های ریلی به دلیل نوسات ایجاد شده در بخش ارزی با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند و همین موضوع باعث شده است که اکثر آنها زمین گیر شوند، بنابراین دولت باید عزم خود را در این بخش افزایش دهد تا شاهد زمین‌گیر شدن واگن‌های مسافری، ترن‌ست‌ها که خود نقش مؤثری در سفر‌های سبز و ایمن دارند نباشیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش‌های عمومی زمینه‌ساز کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود، گفت: دولت باید با افزایش شبکه‌های ریلی و حومه‌ای میزان صرفه‌جویی در سوخت و وقت را تقویت کند، زیرا که به گفته بسیاری از کارشناسان صرفه‌جویی سوخت در این بخش چندین برابر بخش‌های جاده‌ای است.

 انتهای پیام/

ترن‌ست ها جزو پرسرعت ترین قطارهای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۹ دی ۱۳۹۷
سلام
فعلا این قطارها بنا به همین دلیل اعلامی یعنی بالا بودن هزینه ها تعطیل شده چطور می شود ناکهان هر دو خط مشهد تهران در رفت و همین طور دو خط در برگشت تعطیل شود لااقل بنا به این دلیل از دو خط در روز به یکی تبدیل میکردید تا باحداکثر ظرفیت مسافری خود برود و مقرون به صرفه باشد مگر اینکه دلیل اعلامی درست نباشد
ازباشگاه خبرنگارن جوان خواهشمندیم این موضوع را پیگیری کند چون برنامه ریزی خیلی از مسافران را به هم زده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۶ دی ۱۳۹۷
واقعا متاسفم برای این مدیریت. که قطار هزینه اش با هواپیما برابر است. مردم را با مشکل مواجه میکنید
آخرین اخبار