رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: طرح‌های جدید افزایش سرانه مطالعه برای انتخاب شدن قزوین به عنوان پایتختی کتاب ایران اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه طرح‌های جدید افزایش سرانه مطالعه در قزوین اجرا می‌شود گفت: بارگذاری کتاب‌های صوتی در حوزه حقوق شهروندی در سایت قزوین کتاب از جمله طرح‌های در دست اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در مسیر انتخاب شدن قزوین به عنوان پایتختی کتاب ایران است.

درافشانی  اظهار کرد:در این طرح ۲۲ جلد از مهمترین کتاب‌های آموزش حقوق شهروندی تبدیل به فایل صوتی خواهند شد و برای استفاده شهروندان در فضا‌های عمومی شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین فضا‌های مجازی و سایت دبیرخانه پایتخت کتاب ایران بارگذاری می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح تاکنون کتاب‌هایی نظیر آموزش سواد رسانه ای، خلاقیت شهروندی، نوعروس (بانو شهیده رقیه رضایی)، زباله زباله، بازیافت برای کودکان، رانندگی در شهر من، آداب آپارتمان نشینی در اسلام، قدم به قدم تا آموزش شهروندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در قاب همسایه، اخلاق همسایه داری و آپارتمان نشینی، حسن رادیو، رسانه من ئو مفاخر شهر من قزوین تبدیل به فایل صوتی شده اند.

این مسئول افزود: همچنین بنا بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات حوزه کتاب سایت ww.qazvinketab.ir راه اندازی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در این سایت همه فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در دبیرخانه پایتختی کتاب ایران و یا سایر خدمات انجام شده از سوی انجمن‌ها و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی اطلاع رسانی می‌شود.

وی از افرادی که تمایل به فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند خواست برای همکاری با دبیرخانه دوره‌ای پایتخت کتاب ایران به سایت دبیرخانه مراجعه کنند.

درافشانی گفت: بر اساس طرح‌های پیشنهادی در دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در قزوین طرحی تحت عنوان «سفیر کتاب» با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد:در این طرح افراد آموزش دیده درباره مهارت‌های کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در جمع‌های گروهی و مناسبت‌هایی که در مدارس تحت پوشش طرح برگزار می‌شود حضور می‌یابند و به قصه خوانی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

درافشانی گفت:در حال حاضر دوره‌های آموزشی تربیت سفیر کتاب در حال برگزاری است و شرایطی فراهم شده است تا در مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی‌هایی که در پروژه همیار کتاب میزبان دبیرخانه بوده اند سفیران کتاب به کتابخوانی بپردازند.

انتهای پیام/

قزوین درمسیر کسب  عنوان پایتختی کتاب ایران

برچسب ها: شهرداری ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار