مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از ممنوعیت دریافت پسماند‌های شیمیایی، دارویی و بیمارستانی استان‌های همجوار از ابتدای سال ۹۸ در سایت پسماند صنعتی قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: سایت پسماند صنعتی قزوین مجاز به دریافت پسماند‌های شیمیایی، دارویی و بیمارستانی ۶ استان همجوار حداکثر تا پایان سال جاری است و از ابتدای سال ۹۸ دریافت این پسماند‌ها ممنوع می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در سال‌های گذشته پسماند‌های صنعتی از سایر استان‌ها وارد سایت قزوین می‌شدند، ولی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال براساس تصمیمات استانی، مجوز ورود پسماند‌های ویژه و صنعتی از سایر استان‌ها به سایت پسماند صنعتی محمدآباد لغو شده است.

او افزود: حتی از همین تاریخ ورود پسماند مایع نیز ممنوع شده، زیرا مدیریت خاصی بر روی پسماند‌ها صورت نمی‌گرفته است.

پسندیده با بیان اینکه در شرایط فعلی ساماندهی مدیریت پسماند یکی از موضوع‌های مهم در اولویت کاری سازمان محیط زیست است، گفت: در گذشته سایت ۱۱۰ هکتاری برای مدیریت پسماند خانگی و عادی استان قزوین مطالعه شده بود و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه از سال ۸۳ و ۸۴ قانون آئین‌نامه اجرایی مدیریت پسماند به تصویب مجلس و دولت رسیده است، افزود: براساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت پسماند‌های شهری، خانگی و عادی بر عهده شهرداری‌ها و خارج از حوزه شهری در حیطه مسوولیت دهیاری و بخشداری‌هاست.

انتهای پیام/

ممنوعیت دریافت پسماند‌های شیمیایی از استان‌های همجوار در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار