مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت : به‌منظور کمک به بهبود تغذیه ،هزار و 103 کودک زیر پنج سال 20مادرباردار وشیرده و170 نفر از سایر گروهها در استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیارد و45 میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، صفری مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد در قالب سرفصل‌های مختلف بر اساس نیاز جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از اهداف مهم این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال از اقدامات مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت این گروه از جامعه هدف این نهاد است، افزود:با همین رویکرد در 9 ماهه سال جاری یک هزار و 103 کودک در جهت بهبود تغذیه ای  از سبد غذایی کمیته امداد بهره مند شدند.

صفری ادامه داد: در طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال کودکان از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت استان زنجان شناسایی‌شده و به دفاتر کمیته امداد در سطح این استان معرفی می‌شوند.

وی از بهره‌مندی هزار و 103 کودک در استان زنجان از خدمات بهبود تغذیه کمیته امداد این استان خبر داد و افزود: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال در استان زنجان در 9ماهه سالجاری   بیش از 909 میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد:438نفر از این کودکان در مناطق محروم وکم برخوردار استان ساکن هستند که برای تهیه سبد غذایی این کودکان 358میلیون تومان هزینه شده است.

وی به اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده نیز اشاره کرد و افزود: به‌منظور کمک به تغذیه 20 مادر باردار و شیرده نیازمند در سطح استان زنجان 17میلیون و 612هزارتومان در 9ماهه سال جاری  هزینه شده است

وی به اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده نیز اشاره کرد و افزود: به‌منظور کمک به تغذیه 20 مادر باردار و شیرده نیازمند در سطح استان زنجان 17میلیون و 612هزارتومان در 9ماهه سال جاری  هزینه شده است.

صفری همچنین به  حمایت  170 نفراز مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب  سایر گروههای هدف خبر داد وافزود: 45 نفر اراین مددجویان از بیماران خاص وصعب والعلاج 5 نفر پیوند اعضا ،25 نفر بیمار دیابتی  و95نفر دیگر از بیماران حاد داخلی می باشند که در 7 ماهه سالجاری برای تهیه سبد غذایی این افراد نیز مبلغ 119 میلیون هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان تعداد بیماران خاص وصعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد  استان را 862 نفر اعلام کرد وگفت : خیران ونیکوکاران می توانند کمک های نقدی خود را برای تامین هزینه های  بهداشتی ودرمانی و نگهداری این عزیزان از طریق درگاه الکترونیکی #024*8877*ویابا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان اقدام نمایند.

انتهای پیام /ک

862 بیمار صعب العلاج از کمک و حمایت های کمیته امداد استان زنجان بهره مند می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.