از نظر کارشناسان امور راهبردی حزب دموکرات، «جو بایدن» فردی مناسب برای مقابله با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، محسوب می‌شود.

«جو بایدن» برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا آماده می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز از تلاش‌های «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما) برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور خبر داد.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: انتظار می رود بایدن برنامه های خود را اوایل سال، پس از مشورت با بستگانش اعلام کند. از نظر کارشناسان امور راهبردی حزب دموکرات، بایدن فردی مناسب برای مقابله با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، محسوب می شود.

نویسندگان این تفسیر روزنامه نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به برخی سیاست‌های تبلیغاتی بایدن از جمله اینکه وی در ازای دریافت پول سخنرانی انجام نداده و از اهداکنندگان خارج از کشور نیز کمکی دریافت نکرده است، افزودند: با این وجود بایدن که قرابت وی با جامعه کارگری در 6 دوره حضورش در سنا و 2 دوره فعالیتش به عنوان معاون رئیس جمهور، محور اصلی فعالیت‌هایش بوده، توانسته است از طریق قرارداد پرسود انتشار یک کتاب و برخی سخنرانی های منتخب، میلیون ها دلار به دست آورد. از طرف دیگر وی به راه‌اندازی سه بنیاد کمک کرده است؛ یک کمیته اقدام سیاسی و دو مرکز دانشگاهی در دانشگاه های دلاور و پنسیلوانیا.

در سال 2018 بایدن با سفر به 24 ایالت و شرکت در دستکم 135 سخنرانی توانست زمینه را برای حضور سیاسی خود در هر زمانی که بخواهد فراهم کند. بایدن همواره درباره میزان ثروت خود در مقایسه با دیگر سیاستمداران با طعنه و کنایه صحبت کرده است. براساس مدارکی که در سال 2015 علنی شدند، ثروت بایدن و همسرش - دکتر جیل بایدن - هنگام کناره گیری از سمتش بین 277 هزار و 955 هزار دلار البته بدون درنظر گرفتن منزل مسکونی‌شان بوده است. آنها همچنین مبلغی بین 500 هزار تا یک میلیون دلار و برخی وام های کوچک دیگر نیز داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار