رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت:به استناد نشریات خارجی و گزارشات معتبر دنیا، امروز درحال حرکت به یک مرجعیت علمی هستیم که این نتیجه تزکیه علمی و رشد و پیشرفت کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان دیروز در سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن تجلیل از جایگاه شهید و شهادت اظهار کرد: ایثارگری شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم امنیت امروز را برای ما فراهم آورده است که بتوانیم امروز از پژوهشگران خود تجلیل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: امروز سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران دانشگاه آزاد اصفهان را برگزار می‌کنیم و گوشه‌ای از زحمات همکارانم را تجلیل خواهیم کرد.

وی افزود: در همه جای دنیا دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ توسعه کشور هستند و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست؛ تمدن تاریخی که ایران اسلامی دارد، انتظارات را از خودمان بالا می‌برد و دنیا نیز به این حوزه چشم پوشیده است و برخی‌ها می‌خواهند که با علم و پژوهش به تمدن جهانی کمک کنند و طبعا بعضی‌ها هم چشم دیدن آن ندارد و به دنبال آن هستند که روزی رکود علمی را در کشور ببینند.

آذین مطرح کرد: به استناد نشریات خارجی و گزارشات معتبر دنیا، امروز درحال حرکت به یک مرجعیت علمی هستیم که این نتیجه تزکیه علمی و رشد و پیشرفت کشور است؛ انحصار علم زمانی در اختیار تعدادی کشور صاحب صنعت و ثروت است ولی امروز همان‌ها اذعان می‌کنند که ایران در حال حرکت به سمت مرجعیت علمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان عنوان کرد: در همان نشریات معتبر علمی و همان جایی که می‌گویند ایران در حال حرکت به سمت قله‌های علم است، احساس ترس از این قدرت گرفتن ایران دارند و حتی در نشریات علمی خود راهکار ترور را هم می‌دهند و شما دیدید که برخی از دانشمندان هسته‌ای ما چه کردند.

آذین اضافه کرد: مقام معظم رهبری دانشگاه را قوه عاقله جامعه دانستند و در روزهایی که دولت و مسؤولان برای برخی از مشکلات راه‌‌حلی ندارد، دانشگاه‌ها می‌توانند کمک کنند و راهکار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اصفهان تاکید کرد: امروز هرکسی علم بیشتری داشته باشد، قدرت بیشتری دارد و زمین و پول و ... دیگر قدرت‌ساز نیست و این موارد مربوط به موج اول و دوم بوده است و در موج سوم علم ثروت‌آفرین است؛ این درحالی است که حضرت علی (ع) سال‌ها پیشتر از این گفته بود که العلم السلطان؛ علم قدرت است.

وی با بیان اینکه تمدن ایرانی اسلامی در هر حوزه‌ای درخشیده است، اذعان کرد: نشانه این قدرت را در استان اصفهان و دانشگاه خودمان می‌بینم که علم را تبدیل به فناوری کرده‌اند؛ جغرافیای علم و دانش در دنیا بهم خورده است و به سمت آسیا درحال حرکت است.

آذین عنوان کرد: در هفتمین جشنواره فرهیختگان که حضور پیدا کردیم دانشگاه آزاد اصفهان مفتخر به اخذ رتبه برتر شد و 5 واحد به عنوان واحد برتر انتخاب شدند؛ واحد خوراسگان نیز به عنوان واحد برتر استان انتخاب شد.

وی با اشاره به مساله ریزگردها ادامه داد: ریزگردها سومین بحران جهانی است که با طرح یکی از پژوهشگران این دانشگاه در تثبیت ریزگردها طرح خوبی ارائه شده است و به دنبال آن هستیم که با عقد قرارداد با استان خوزستان این پروژه ملی را انجام دهیم.

مجید طغیانی رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد استان اصفهان نیز آماری از عملکرد و ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد در استان اصفهان ارائه کرد و بیان داشت: در این دوره از جشنواره پژوهش، 4 عنوان توسط واحد اصفهان کسب شد.

محمدروح‌الله یزدانی مدیرکل پژوهشی واحد اصفهان نیز گفت: به عنوان دانشگاه برتر در حوزه پژوهشی انتخاب شد؛ تعداد مراکز رشد فناوری در دانشگاه آزاد خوراسگان 2 مرکز است و 5 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 7 مرکز تحقیقاتی مصوب و در مجموع 9 مرکز تحقیق در این دانشگاه داریم؛ طرح‌های برون‌دانشگاهی یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب این دانشگاه به عنوان واحد برتر بوده است؛ 1.8 مقاله به نسبت اعضای هیأت علمی در سال 97 مقاله در دانشگاه تولید شده است.

میر علی‌محمد سبزقبایی معاون سابق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه کارگاهی کوچک در مورد موارد اخلاقی در تهیه و انتشار مقالات صحبت کرد.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر واحدهای دانشگاه‌های آزاد توسط مدیران و اساتید حاضر تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.