نماینده، ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان در زمینه صنایع دستی و همینطور کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید به آن‌ها توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در این جلسه گفت:همه مسئولان در جمهوری اسلامی قصد خدمت دارند، اما برای رسیدن به اهداف باید تلاش مضاعفی انجام داد.

وی با اشاره به مشکل آب در سیستان و بلوچستان افزود: برای استفاده بهینه از آب موجود در استان باید برنامه ریزی مناسب تری انجام شود، زیرا برخی از هزینه‌های که در گذشته انجام شده است نتیجه مناسبی نداشته است.

وی با تشکر از خدمات بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران و بسیج در زمینه محرومیت زدایی در استان سیستان و بلوچستان گفت: قطعا با کمک بنیاد مستضعفان می‌توان کار‌های بزرگی در این استان انجام داد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم افزود: در باره دولت یک باور داریم و آن رویکرد رویکرد ارائه خدمات بهینه به جامعه و رفع مشکلات همه جانبه مردم و رساندن جامعه به رفاه نسبی و تامین همه جانبه معیشت است.

ایت الله عباسعلی سلیمانی افزود: طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار آب زمین‌های کشاورزی در سیستان با کدام آب عملیاتی می‌شود؟

وی ادامه داد: ظرفیت کم نظیر این استان در قصرقند روی دو سرمایه صنایع دستی و کشاورزی بسیار ارزشمند است که باید از آن‌ها حمایت شود.

سلیمانی بیان کرد: اداره راهسازی در جنوب استان داریم، از دولت تقاضا داریم در کنار اداره راهسازی جنوب استان اداره راهداری را هم در نظر بگیرید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان و چابهار اظهار کرد: توسعه سواحل مکران نیز باید در دستور کار قرار گیرد

علیم یارمحمدی افزود: در استان سیستان و بلوچستان ۱۲۱ هزار بازمانده از تحصیل بین ۶ تا ۱۲ سال داریم که آموزش و پرورش و نظام را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان تنش آبی دارد و اگر چاره‌اندیشی نشود مثل سایر استان‌ها می‌شود.

راه اندازی ۵۰بیمارستان صحرایی بیمارستان سیستان وبلوچستان

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در استان سیستان و بلوچستان شرایط توسعه فراهم شود باید امنیت و احساس امنیت تقویت شود.

سردار امان‌الله گشتاسبی افزود: سپاه پاسداران و نیروی زمینی سپاه با محوریت قرارگاه قدس زمینی تامین امنیت را بر عهده گرفتند که با همکاری مسؤولان امروز ما همه زیرساخت‌های امنیتی را با تقدیم خون‌ها و استمرار تلاش به همت رده‌های امنیتی انتظامی و اطلاعاتی ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: برای ایجاد این شرایط یکی از نیاز‌های اساسی، مردم یاری و محرومیت زدایی بوده است قریب ۹ هزار پروژه در حوزه عمران راه و روستا ایجاد شده است، در حوزه مرز ۴۰۰ پایگاه خاکریز و ... ایجاد کرده ایم.

این مسؤول بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان ۵۰ بیمارستان صحرایی ایجاد کردیم که ۲ میلیون نفر از مردم استان مورد درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: مردم این استان نجیب شریف و عزتمند و تابع قوانین نظام اسلامی هستند و هرجا نظام خواسته‌ای داشته لبیک گفته اند.

سردار گشتاسبی گفت: باید در حوزه معیشت مردم مرزنشین تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/ی

 

حل مشکل آب در زاهدان

برچسب ها: ارتش ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار