مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان کاهش میزان خطرپذیری از حوادث را در گروه آگاهی بخشی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های ما برای کاهش میزان خطرپذیری آگاهی بخشی است که ناشی از رعایت نکردن  ایمنی در زیرساخت‌ها که اهمیت بسیاری دارد و آموزش‌های لازم در زمینه مقابله با عوامل بحران زا می‌تواند موجب کاهش خطرپذیری شود.

وی افزود: تاب آوری مبحث بسیار مهمی در کاهش میزان و ضریب خطرپذیری و آسیب‌پذیری جامعه است، چون هزینه کمی دارد و ما تاب آوری را با توجه به تجربیاتی که داشتیم و به صورت عملی در بحث زلزله کرمانشاه و سیلاب خوزستان در سال ۹۵ به طوری عینی مشاهده و احساس کردیم.

خدادادی بیان داشت: در دهه‌های قبل بحث تاب آوری به معنای بازگشت به حالت پیش از بحران بود، اما اکنون به معنای حفظ هویت پس از بحران است و مؤلفه‌های اجتماعی متعددی دارد و یک دهه است که در اسناد بالادستی ملی و ابتدا در حوزه اقتصادی مطرح شد و سپس به حوزه بحران انتقال و مؤلفه‌های ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: پس از وقوع زلزله کرمانشاه و فراخوان جمعیت هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، حجم زیادی از این کمک توسط مردم صورت گرفت به طوری که انبار‌های هلال‌احمر جایی برای پذیرش آن‌ها نداشت.

وی در پایان گفت: ضریب خطرپذیری در کشور ۸ از ۱۰ است درحالی‌که این عدد باید به دو برسد و ۸۵ درصد مردم آمادگی مواجه با مخاطرات و بلایای طبیعی را ندارند.

انتهای پیام/م

آگاهی بخشی به مردم برای کاهش خطر پذیری از حوادث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.