سردار مومنی گفت: تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای مقابله با اعتیاد تلاش کنند تا ما دیگر شاهد وجود معتادی در خیابان‌ها و معابر عمومی نباشیم.

همتی///11.7 درصد تولید ناخالص ملی کشور به خسارت‌های ناشی از مواد مخدر هزینه می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در اولین نشست خبری خود که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر یک نهاد بین بخشی است که عمده وظایفش سیاست‌گذاری، تعامل، هماهنگی و نظارت در حوزه مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه بین المللی آشناسازی و مسئولیت پذیری تمام کشور‌ها در خصوص مبارزه با مواد مخدر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

سردار مومنی گفت: تولیدات مواد مخدر در کشور افغانستان در سال ۲۰۰۱ به دلیل حضور کشور‌های غربی  از ۲۰۰ تن به ۱۰ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر با تمام قوا در زمینه مقابله با مواد مخدر پیشرو است، اظهار کرد: اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع آوری، درمان و نگهداری معتادان متجاهر خواهد بود.

 دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: متأسفانه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر داریم که ۱۵ هزار نفر از آنها در تهران حضور دارند و امیدواریم با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها، معتادان خیابانی جمع آوری و به مراکز بازپروری و توانبخشی منتقل شوند.

سردار مومنی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری وزارت بهداشت برای درمان مبتلایان به انواع بیماری‌های خاص هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای مقابله با اعتیاد تلاش کنند تا ما دیگر شاهد وجود معتادی در خیابان‌ها و معابر عمومی نباشیم.

وی با بیان اینکه زمانی در زمینه مقابله با اعتیاد موفق خواهیم بود که تقاضا کاهش یابد، بیان کرد: این کاهش زمانی صورت می‌گیرد که آسیب‌ها را در خانواده‌ها جستجو کنیم؛ چرا که اعتیاد در خانواده‌ها آغاز می‌شود و با یک بار مصرف بازگشتی برای معتادان وجود نخواهد داشت.

سردار مومنی با اشاره به اینکه باید در زمینه آموزش و پرورش فعال‌تر باشیم، گفت: بدون تردید تمام جامعه در زمینه اعتیاد نیازمند کمک و همراهی تمام دستگاه‌ها هستند و آموزش و پرورش می‌تواند در ساماندهی و آموزش جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد همکاری خوبی داشته باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ۵۵ درصد علت طلاق در کشور مواد مخدر است، گفت: متأسفانه ۷۰ درصد زندانیان در کشور مرتبط با مواد مخدر هستند و بیش از ۳۰ درصد مبتلایان به بیماری ایدز نیز از طریق مواد مخدر به این بیماری مبتلا شده‌اند و همچنین منشأ بسیاری از جرم‌ها و جنایت‌ها ریشه در مصرف مواد مخدر دارد.

وی با بیان اینکه در نظرسنجی‌های صورت گرفته در بین مردم اولین دغدغه آن‌ها موضوع مصرف مواد مخدر بود، تصریح کرد: براساس نظرسنجی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته حدود ۱۱.۸ درصد تولید ناخالص ملی کشور به خسارت‌های ناشی از مواد مخدر بازمی‌گردد که باید در این زمینه به صورت نظام‌مند و برخوردی برنامه‌های اساسی داشته باشیم.

سردار مومنی  با اشاره به اینکه اولویت‌های ما باید در زمینه فرهنگی و پیشگیرانه بلندمدت باشد، گفت: از تمام دستگاه‌ها، گروه‌ها و مردم درخواست می‌کنیم که برای مبارزه با مواد مخدر همکاری و هماهنگی منسجمی با ستاد مبارزه با مواد مخدر را داشته باشند تا ما دیگر شاهد افزایش اعتیاد به مواد مخدر در بین جوانان نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار شهری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار