کمیته سلامت مادران باردار روستایی در مهاباد تشکیل شد.

تشکیل کمیته سلامت مادران باردار روستایی در مهابادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: به منظور شناسایی و انتقال سریع مادران به مراکز درمانی در مواقع بحرانی، کمیته سلامت مادران باردار روستایی این شهرستان تشکیل شد. 

سامرند مرزنگ افزود: اعضای این کمیته شامل پزشکان و ماما‌های مراکز بهداشت روستایی، دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا و داوطلبین محلی هستند که در مواقع بحرانی و برای انتقال مادران باردار روستایی وارد عمل می‌شوند.

مرزنگ گفت: این کمیته تمام مادران باردار روستایی را که زمان زایمان آنان نیمه دوم سال است شناسایی می‌کند و آموزش‌های لازم برای انتقال به موقع به مراکز درمانی را به آنان ارائه می‌دهد.

وی افزود: تیم بهداشت خانواده مرکز بهداشت در دو هفته پایانی منتهی به زایمان این مادران باردار با آنان تماس می‌گیرد و پس از کسب اطلاع از وضعیت و چگونگی انتقال به مراکز درمانی، موضوع را به اعضای کمیته اطلاع می‌دهد.

مرزنگ تصریح کرد: درصورتیکه در این مدت شرایط برفی در این روستا‌ها پیش بینی شود، مادر باردار به حامله سرا یا خانه بستگانش در شهر منتقل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد اضافه کرد: اگر امکان انتقال مادر باردار به مراکز درمانی به دلیل برف و کولاک توسط خانواده وی ممکن نباشد با همکاری تیم‌های راهداری و فوریت‌های پزشکی مقدمات انتقال مادر باردار فراهم می‌شود.

کمیته سلامت مادران باردار روستایی برای آرامش خاطر خانواده‌ها و جلوگیری از حوادث ناگوار برای مادران باردار در این شهرستان تشکیل شده است.

انتهای پیام/ج

برگزاری کمیته سلامت مادران باردار روستایی در مواقع بحرانی در مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.