مدیاتک - MediaTek برای اضافه کردن تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی خود به گوشی‌های رده‌بالا، با شرکت‌های معروف تولید تلفن همراه وارد مذاکره شده است.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی گزارش‌هایی از مدیاتک - MediaTek منتشر شده‌ که به ما خبرهای تازه‌ای می‌دهند. براساس این گزارش‌ها مدیاتک قصد وارد کردن تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود به تلفن‌های هوشمند را دارد. این شرکت طراحی تراشه تایوانی مدتی است در حال گفتگو با شرکت‌های سازنده تلفن هوشمند مانند اپل، سامسونگ و شیائومی است. دلیل این مذاکره‌ها ایجاد یک فرصت همکاری تجاری بین این شرکت‌ها است. مدیاتک به ارائه تراشه‌های باکیفیت برای محصولات میان‌رده و رده پایین معروف است که همین امر باعث شده او از بازار پرچمداران عقب بماند.

معمولاً ارائه تراشه‌هایی با عملکرد بالا برای گوشی‌های رده‌پایین زمانی جواب مثبت می‌دهد که یک شرکت تازه تاسیس به دنبال سود سریع بازار باشد اما زمانی که شرکتی مانند مدیاتک شروع به اضافه کردن ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند قابلیت هوش‌مصنوعی می‌کند، ممکن است چنین استراتژی‌ای از پیشرفت شرکت جلوگیری کند. شاید همین مسئله دلیل عدم‌موفقیت تراشه هلیو ایکس ۳۰ - Helio X30 باشد.

مدیاتک قصد دارد برای فروش تراشه‌ها در بازارهای مختلف از جمله کامپیوتر، ارتباطات، لوازم الکترونیکی مصرفی و صنایع خودرو تکنولوژی هوش مصنوعی خود را بهبود ببخشد.

با توجه به پیشرفت صنعت گوشی‌های هوشمند، مدیاتک باید با این حقیقت رو‌به‌رو شود که هم‌اکنون چند شرکت تولید گوشی در حال طراحی تراشه‌های خود با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی هستند. همچنین کوالکام نیز به تولید تراشه‌ دستگاه‌های ایالات متحده آمریکا ادامه می‌دهد.

اکنون که صحبت از تکنولوژی هوش مصنوعی شد، باید گفت که مدیاتک به تازگی از هلیو پی۹۰ - Helio P90 رونمایی کرده است. این تراشه برای دستگاه‌های میان‌رده‌ ساخته شده است. این تراشه یک پردازشگر چند هسته‌ای (APU) است که ۴ برابر عملکرد هوش مصنوعی موجود در تراشه‌های پی۶۰ - P60 و  پی۷۰ -P70 را ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بالاتر را می‌دهند.


بیشتر بخوانید: عکس‌های بهترین میان‌رده شیائومی، در TENAA منتشر شد +تصاویر 


انتهای پیام/

مدیاتک در حال تلاش برای اضافه کردن تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی خود در پرچمداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار