رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست میاندوآب گفت: با هدف شناساندن اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، اردو‌ی دانش آموزی بازدید ازمنطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو در شهرستان میاندوآب برگزار شد.

بقالی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست میاندوآب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: باهدف آگاهی‌رسانی مسائل زیست‌محیطی و ایجاد انگیزه و حساسیت میان کودکان و نوجوانان نسبت به تعامل با محیط‌زیست، با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان، اردوی دانش آموزی در محل تالاب و منطقه حفاظت شده نوروزلو با حضور ۵۰ نفر از مربیان و دانش آموزان مقطع دبیرستان استاد شهریار میاندوآب، نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و کارشناس آموزش اداره میاندوآب اجرا شد.

وی ادامه داد: موضوعات آموزشی شامل مناطق چهارگانه، تالاب و زیستگاه‌های آبی با تکیه بر زیست بوم‌های محلی بوده و در قسمتی از برنامه، دانش آموزان با استفاده از تلسکوپ به مشاهده مناظر تالاب نوروزلو و پرنده نگری زیستگاه‌های انواع پرندگان از جمله انواع مرغابی سانان، چنگر، غاز، انواع حواصیل پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اضافه کرد: درحاشیه برنامه، دانش آموزان نسبت به طرح سوال از کارشناسان و محیط بانان اقدام و در خاتمه زباله‌های حاشیه تالاب و رودخانه زرینه رود جمع آوری شد.

انتهای پیام/ج

بازدید دانش آموزان از تالاب نوروزلو میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.