کامیون‌های الکتریکی در عملیات‌های امدادی به کارگیری می‌شوند

سازمان آتش‌نشانی آمریکا قصد دارد به زودی کامیون‌های الکتریکی قدرتمندی را در عملیات‌های امدادی خود به کارگیری کند.

کامیون‌های الکتریکی در عملیات‌های امدادی به کارگیری می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کامیون‌های امدادی تمام الکتریکی به زودی در نیرو‌های آتش‌نشانی ایالات متحده آمریکا با همکاری شرکت دایملر به کارگیری می‌شود.

شرکت خودرو سازی دایملر در پی دریافت سفارش از سازمان آتش‌نشانی آمریکا خط تولید کامیون‌های الکتریکی Freightliner را راه‌اندازی کرد و به تازگی یک دستگاه eM2 را به آتش‌نشانی تحویل داد. کامیون آتش‌نشانی eM2 به تعداد ۳۰ دستگاه در اولین مرحله از تولید، تحویل نیرو‌های امدادی داده می‌شود.

شرکت Daimler Trucks اولین سازنده کامیون‌های الکتریکی مخصوص آتش‌نشانی است. این شرکت تا سال آینده ۲۰ دستگاه از این کامیون را تولید می‌کند که طبق اعلام دایملر ۱۰ دستگاه از آن‌ها کامیون سبک (medium-duty eM2) و ۱۰ دستگاه دیگر کامیون سنگین (heavy-duty eCascadias) است. شرکت دایملر برنامه ریزی کرده است در آینده‌ای نزدیک کامیون‌های خود را فراتر از اقیانوس آرام به سایر کشور‌های جهان نیز صادر کند.

در حال حاضر کامیون‌های دایملر مشغول طی کردن آزمایش‌های نهایی برای تایید ایمنی و عملکرد مناسب چه برای به کارگیری در عملیات‌های آتش‌نشانی و چه برای مصارف عادی جابه‌جایی و حمل بار در خیابان‌های شهر هستند. مدیران دایملر اعلام کردند: تولید انبوه خودرو‌های آتش‌نشانی (Freightliner) از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌گردد. این کامیون‌ها در دو مدل eM2 و eCascadias تولید خواهند شد.

متوسط وزن کامیون‌های سبک دایملر (medium-duty eM2) ۶ الی ۱۲ تن است و این کامیون‌های به طور ویژه‌ای برای خدمات محلی در نظر گرفته شده‌اند. باتری ۳۲۵ کیلوواتی این کامیون با ۶۰ دقیقه شارژ شدن بیش از ۸۰ درصد انرژی از دست رفته خود را بازیابی می‌کند و با این انرژی قادر است شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتری را طی کند. موتور این کامیون الکتریکی ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

مارتین دام از مدیران ارشد دایملر گفت: ما قصد داریم تجربه جابه‌جایی کالا با کامیون‌های معمولی را تغییر دهیم و کامیون‌های دایملر را به وسیله‌ی باری محبوب در سراسر جهان تبدیل کنیم. با ارائه خدمات برتر و پیشگام در حوزه کامیون‌های الکتریکی دایملر روز به روز مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند.


بیشتر بخوانید: موتور برقی داخل چرخ، تحولی انقلابی در خودروهای الکتریکی +فیلم


انتهای پیام/

کامیون‌های الکتریکی دایملر به آتش‌نشانی می‌پیوندند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار