به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکتی اسلوونیایی پس از 15 سال کار بر روی موتورهای الکتریکی داخلچرخ، موفق به معرفی فناوری تازهای با نام Elaphe M700 شد. این فناوری جدید راهحلی بینظیر برای خودروهای دارای موتورهای الکتریکی است. در هرکدام از چرخهای مجهز به موتور الکتریکی یک سیستم خنککننده مستقل، یک دیسک استاندار یا ترمز ضدقفل و یک منبع الکتریکی وجود دارد. هرکدام از این چرخها نیز 23 کیلوگرم وزن دارد.
چرخهای مجهز به فناوری موتور برقی بسیار کارآمدتر از نسل قدیم چرخهای خودرو هستند. به گونهای که موتورهای در حال چرخش در چرخ گشتاور بیشتری را برای خودرو فراهم میکند و با استفاده از کنترلکنندههای الکتریکی داخل چرخ، خودرو را به طور کامل تحت کنترل نگه میدارد و میزان انحراف چرخها را به پایینترین سطح ممکن میرساند.
هر موتور الکتریکی در چرخ Elaphe M700 توانایی تولید حداکثر قدرت 101 اسببخار و حداقل 67 اسببخار به طور مدام را دارد. قرار دادن دو موتور در محور عقب قدرتی به اندازه 134 اسببخار را برای رانندگی تامین میکند. شرکت Elaphe اولین شرکتی نیست که از موتورالکتریکی داخل چرخ استفاده کرده است. گمپانی بوش نیز سابقا فناوری با عنوان محور ای(e-axle) را معرفی کرده بود. فناوری بوش موتور، انتقالدهندههای نیرو و منبع الکتریکی را باهم ترکیب میکند و همه را در یک جا فراهم میآورد البته این شامل باتری و نرمافزار نمیشود.
شرکت اسلوونیایی امیدوار است تا با ارائه برخی و یا تمام قطعات و اجزا فناوری چرخ دارای موتور الکتریکی خود به طراحان خودرو مجموعهای وسیع از فرصتها برای به توسعه بیشتر حملونقل را برای آنها فراهم کند. بدون نیاز به نصب و راهاندازی منبع الکتریکی زیر کاپوت فرصتهای طراحی بسیار بیشتر میشود.شرکت Elaphe برای اثبات کارایی چرخهای مجهز به موتور الکتریکی آنها را در یک مسیر یخی در شمال چین آزمایش کرده است.
بهتر است شما نیز فیلم این آزمایش چرخهای دارای موتور برقی را ببینید زیرا ممکن است در آیندهای نزدیک از این گونه چرخها در خودروهای مختلف استفاده شود:
بیشتر بخوانید:
معرفی خودروی مینی الکتریک جدید +فیلم
احداث اولین جاده شارژکننده کامیونهای برقی در سوئد+فیلم
انتهای پیام/