یک شرکت مستقر در لتونی به نام Aerones که متخصص در ساخت پهپادهای سنگین است می‌تواند به راحتی توربین‌های بادی را تمیز کند.

پهبادهای غول پیکر به کمک توربین‌های بادی می‌آیند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توربین‌های بادی کوچک برای کاربردهایی مانند شارژ کردن باتری‌ها یا توان کمکی در قایق‌های بادبانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که توربین‌های بادی بزرگ‌تر با چرخاندن ژنراتور و تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی، به عنوان یک منبع تولید انرژی الکتریکی به‌ شمار می‌روند. انواع دیگری از توربین‌های بادی وجود دارد که برای پمپ کردن آب استفاده می‌شود و به آن پمپ بادی می‌گویند یا برای آسیاب گندم به کار می‌رود که آسیاب بادی نام دارد و موارد دیگری که هر کدام نام خاص خودشان را دارند. اما باید توجه داشت که اگر این وسیله‌های تولید انرژی را تمیز نکنند، پس از مدتی خراب می‌شوند. البته این کار بسیار پرخطر و سختی است. ولی طراحان به تازگی روشی برای این کار ایجاد کردند که پروسه تمیز کردن توربین‌ها را بسیار راحت‌تر و ایمن می‌کند.

پهپادهای غول پیکر توربین‌های بادی را تمیز می‌کنند. این هواپیماها این کار را برای خدمه تعمیرات توربین‌ها بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کنند. دیگر نیازی نیست که افراد خود به بالای توربین‌ها بروند و کثیفی را از روی آن به پایین بریزند. تنها کافی است گوشه بایستند و این پهپادها را به پرواز در بیاورند.

این دستگاه‌ها تا ارتفاع 1300 فوتی نیز کار می‌کنند. پهپادها قدرت و آب مورد نیاز خود را با متصل بودن به کامیون یا قایقی که در روی زمین قرار دارد، به دست می‌آورند. مدیر عامل Aerones درباره طرز کار محصول خود می‌گوید: "طرز کار این محصول بدین گونه است که یک هواپیمای بدون سرنشین که توانایی حمل وزن‌های سنگین را تا 200 کیلوگرم دارد، این کار را انجام می‌دهد. این دستگاه توسط کابل‌های برق و شلنگ‌های آب به زمین متصل است. کابل‌های برق برای روشن نگه داشتن هواپیما به آن متصل است، در نتیجه تا زمانی که نیاز است می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین آب از سطح زمین به درون هواپیمای بدون سرنشین پمپاژ می‌شود."

در ادامه فیلمی از این پهپادهای غول پیکر را مشاهده می‌کنید:

 

بیشتر بخوانید: ربات‌های انسان‌نمایی که شما را می‌ترسانند +فیلم


انتهای پیام/

تمیز کردن توربین‌های بادی توسط پهپادهای غول پیکر

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار