مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: در استان سمنان ۵۸۲ روستا وجود دارد که ۲۵۰ روستا مشمول تعهد دو اپراتور تلفن همراه کشور هستند.

تمامی روستاهای استان تا شهریورماه ۹۸ مجهز به اینترنت پهن باند می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مسعود میررضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان درباره ارتقای دسترسی به اینترنت در روستاهای استان، گفت: تمامی روستاهای استان تا شهریورماه ۹۸ مجهز به اینترنت پهن باند می‌شوند.

وی افزود: در این استان ۵۸۲ روستا وجود دارد که ۲۵۰ روستا مشمول تعهد دو اپراتور تلفن همراه کشور هستند از سوی دیگر معیار پوشش روستاها از سوی اپراتورها، جمعیت بالای ۱۰۰ خانوار است که ۱۰۰ درصد پوشش‌های مخابراتی را این دو اپراتور عهده‌دار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: وزارت ارتباطات از مهرماه سال جاری طرح رومینگ را برای تمامی روستاها به اجرا گذاشت یعنی یکی از اپراتورها تمامی سایت‌های خود را بر روی اپراتور دیگر باز کرده و دارندگان سیم کارت‌های مختلف در این روستاها می‌توانند خدمات لازم را دریافت کنند و همین امرباعث شده تا این شرکت پوشش‌های خود را در استان ۳۰ درصد افزایش دهد.

میررضایی درباره اینترنت پر سرعت خانگی نیز ابراز داشت: مخابرات به عنوان مجری طرح پوشش ۲۵ هزار روستای کشور را بر عهده گرفته که در استان سمنان با نصب بی‌تی‌اس، ۲۰۰ روستا تا شهریور ۹۸ مجهز به اینترنت خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پروژه اینترنت خانگی با هفت فاز در حال اجرایی شدن است که سه فاز آن شامل یافتن نقاط مناسب برای احداث بی‌تی‌اس خواهد بودکه در این راستا نقاط مذکور شناسایی و با اداره منابع طبیعی برای خرید زمین رایزنی شده است و امیدواریم اجرای این طرح نیز به زودی صورت گیرد.

انتهای پیام/ گ

۱۰۰ درصد روستا‌های سمنان زیر پوشش اینترنت پهن‌باند می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار