سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوریه در پاسخی تلویحی به دولت ترکیه مدعی شد این گروه سلاح‌های آمریکایی خود را تا زمان بازگشت امنیت کامل به سوریه زمین نخواهد گذاشت.

ادعای شبه‌نظامیان کُرد: سلاحهای آمریکایی‌مان را تا برگشت امنیت به سوریه زمین نمی‌گذاریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شبه‌نظامیان کُرد سوریه می‌گویند تنها هنگامی سلاح‌های آمریکایی خود را بر زمین می‌گذارند که امنیت و ثبات به سوریه بازگشته باشد.

«نوری محمود» سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ)» در گفتگو با پایگاه الحدث مدعی شد سلاح‌هایی که آمریکا در اختیار آنها قرار داده برای مبارزه با گروه‌های تروریستی است و تنها هنگامی آنها را به زمین می‌گذارند که امنیت به سوریه بازگشته باشد.

ترکیه، شبه‌نظامیان ی.پ.گ را شاخه سوری سازمان پ.ک.ک (گروه کُرد فعال در ترکیه) می‌داند و به همین دلیل طی سال‌های گذشته به بهانه مبارزه با تروریسم با عملیات‌های «سپر فرات» و «شاخه زیتون» بخش‌هایی از مناطق شمالی سوریه را اشغال کرد. بخش اعظم شمال سوریه در کنترل شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد.

طی هفته‌های گذشته ترکیه مجددا تهدید کرد به‌زودی برای پاکسازی بیشتر شبه‌نظامیان کُرد به شمال سوریه حمله خواهد کرد. مقامات شبه‌نظامیان کُرد برای نخستین بار و پس از اعلام خروج نیروهای آمریکا از سوریه برای مقابله با حمله احتمالی آنکارا از دولت مرکزی دمشق و ارتش سوریه درخواست کردند در مناطق تحت کنترل آنها مستقر شوند.

حال سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد که تحت حمایت آمریکا هستند، مدعی شده است نیروهای ی.پ.گ شهر منبِج را تحویل ارتش سوریه داد تا بر مبارزه با گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات تمرکز کنند.

دولت ترکیه اخیراً از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواسته بود واشنگتن باید سلاح‌هایی که طی سال‌های گذشته تحویل شبه‌نظامیان کُرد داده‌ است، پس بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار