رئیس هیئت ووشو خراسان رضوی گفت:خانه ووشو استان در حال تکمیل نهایی است و حدود ۱۵ روز دیگر همزمان با حضور وزیر ورزش در مشهد افتتاح می‌شود.

خانه ووشو در مشهد افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد زحمتکش رئیس هیئت ووشو خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری این هیأت با اصحاب رسانه درباره برگزاری دوره‌های استعدادیابی توسط این هیأت گفت: در این دوره که در استان انجام شده است، از حدود ۵۰۰ نفر دختر و پسری که بر اساس معیار‌های فدراسیون در آن شرکت کردند، ۴ ورزشکار پسر و ۷ دختر توسط فدراسیون انتخاب شدند.

وی افزود: این تعداد به همراه قهرمانان لیگ استان توسط کارشناسان و مربیان ارزیابی شده و نفرات منتخب برای المپیاد استعداد یابی کشور مشخص شدند.

زحمتکش با بیان این که رقابت‌های مذکور در سطح بسیار بالایی برگزار شده است، گفت: با وجود کمبود تجهیزات در استان، ۳ مدال طلا و ۱ نقره توسط ووشوکاران خراسان رضوی به دست آمد.

وی با اشاره به جایگاه مناسب داوران استان در کشور افزود: یکی از دستاورد‌هایی که مسابقات کشوری برای استان به همراه داشته، معرفی داوران خراسانی بوده که هم اکنون برای مسابقات لیگ و کشوری دعوت می‌شوند.

زحمتکش گفت: در حال حاضر ۱۵۰ داور در استان فعالیت می‌کنند که ۱۵ نفر از آن‌ها به عنوان داوران معتبر در کشور به داوری می‌پردازند.

وی درباره سایر فعالیت‌های هیئت ووشو در سال جاری خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌ها و کلاس‌هایی همچون دوره داوری درجه دو و سه، ۶ دوره استاژ شالبند مشکی دان ۱ تا ۴ توسط کمیته ها، کلاس عملی مربیگری توسط کمیته ها، ۱۲ دوره کارگاه آموزشی کوچینگ در بخش آقایان و بانوان و همچنین میزبانی ۳ مسابقه کشوری و اعزام ۹ دوره به مسابقات کشوری، سایر فعالیت‌های این هیئت را به خود اختصاص داده است.

زحمتکش با اشاره به اهمیت بعد فرهنگ و تحصیل در میان ورزشکاران گفت: یکی از توجهات هیئت، بحث فرهنگی و تحصیلی ووشوکاران بوده که با توجه به تحصیلات عالی ورزشکاران در این رشته ورزشی قطعا این ورزشکاران در آینده می‌توانند مدیران خوبی برای ورزش یا دیگر جایگاه‌های مدیریتی باشند.

رئیس هیئت ووشو خراسان رضوی افزود: کمیته روانشناسی ورزشی به تازگی در هیئت با مسئولیت دکتر آریاوند که از ووشوکاران سابق می‌باشد، راه اندازی شده است تا با تشکیل این کمیته بتوانیم مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی این ورزشکاران را کاهش دهیم.

وی درباره مسابقات برگزار شده در سال ۱۳۹۷ گفت: از ابتدای امسال مسابقه کشوری در سبک‌های ورزشی زیر مجموعه فدراسیون ووشو در استان به میزبانی مشهد و تربت حیدریه و همچنین مسابقات استانی ساندا و تالو در ۴ رده سنی در بخش آقایان و بانوان در مشهد و نیشابور برگزار شده است.

زحمتکش با اشاره به اعزام تیم‌های نوجوانان و بزرگسالان در بخش بانوان و آقایان گفت: علاوه بر این، در بهمن ماه سال جاری مسابقات انتخابی تیم ملی در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

وی درباره جام بین المللی هشتم تصریح کرد: این جام قرار بود همانند جام پارس که در کیش مطرح شده و در کشور‌های دیگر نیز برای آن تبلیغ می‌شود، مختص خراسان رضوی و مشهد و با هدف شناساندن ورزشکاران و داوران خراسانی در کشور و دنیا برگزار شود، اما برای برگزاری این جام به کمک و پای کار بودن تمام ارگان‌ها نیاز است.

رئیس هیئت ووشو خراسان رضوی با بیان این که تعاونی برای اشتغال ورزشکاران این رشته ایجاد شده است، افزود: هم اکنون در فاز اجرایی این پروژه هستیم و مکاتبات کشوری نیز در این زمینه صورت گرفته است.

زحمتکش با اشاره به برنامه‌های آتی این هیئت گفت: جذب اسپانسر برای تأمین برگزاری مسابقات بین‌المللی جام هشتم، شرکت در لیگ جوانان کشور، برگزاری لیگ ووشو استان در ۳ رده سنی، برگزاری کلاس‌های مربیگری و برگزاری دوره‌های استعدادیابی از جمله برنامه‌های آینده این هیئت به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

افتتاح خانه ووشو همزمان با حضور وزیر ورزش در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.