مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: می‌توان با خرید یک دستگاه تو بافی برای یک خانواده فعال در این زمینه شغل ایجاد کرد.

رمضانی، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: توبافی از صنایع دستی فعال در استان است که می‌توان با خرید یک دستگاه توبافی برای یک خانواده شغلی ایجاد کرد که بتوانند با آن امرار معاش کنند.


وی افزود: در سه سال گذشته بازارچه‌های صنایع دستی در سرایان و خوسف ایجاد شده که مورد استقبال قرار گرفت و در خضری شهرستان قاین هم در مراحل پایانی است که تا نوروز به بهره برداری می‌رسد.


مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار بازارچه شهرستان طبس به بخش خصوصی داده شده که کمک بزرگی در معرفی و فروش صنایع دستی است.


رمضانی با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی فردوس نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در مرکز استان هم در گذشته بازارچه‌ای در باغ عمارت اکبریه فعال بوده است که مورد استقبال قرار نگرفته است که اخیرا با صاحب کاروان سرای امینی در بازار بیرجند صحبت شده که قرار است این مکان با همکاری میراث فرهنگی مرمت شود و در عوض غرفه‌ها با اجاره‌ای کم در اختیار فعالان صنایع دستی شهرستان قرار گیرد.


بیش از ۱۰ هزار فعال صنایع دستی در ۶۰ رشته صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ب


کاروان سرای امینی بیرجند، بازارچه صنایع دستی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.