برک بافی با توجه به اینکه هنری نوپا است اما محصولات آن به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان رضوی ارسال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  عباس زاده ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در 20 کارگاه خانگی برک بافی شهر مود بیش از 200 متر پارچه برک تولید شده که بیش از 30 میلیون تومان درآمدزایی داشته است.

وی افزود: از این تعداد کارگاه، 5 کارگاه مختص بافت پارچه برک و 15 کارگاه دیگر، دو منظوره و برای بافت برک و حوله راه اندازی شده است.

عباس زاده با اشاره به نوپا بودن هنر برک بافی گفت: این پارچه به صورت شال گردن، عبا، کمربند، پهلوبند و زانوبند، پارچه کت مردانه و جلیقه و پالتوی زنانه به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان رضوی ارسال می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: داشتن رنگ طبیعی، تنوع در نقش و طرح، گرمازا بودن، ضد تعریق، ضد حساسیت بودن و وزن کم از ویژگی های پارچه برک است.

پارچه برک در رنگ های کرم، مشکی و قهوه ای سوخته، قهوه ای شکلاتی کم رنگ و قهوه ای اخرایی تولید و عرضه می شود.

عباس زاده گفت: با توجه به استقبال گردشگران خارجی از این پارچه تلاش می کنیم تا با راه اندازی خانه برک در مود و افزایش تعداد تولیدکنندگان و لوازم و تجهیزات، ظرفیت های لازم را برای ثبت ملی و جهانی شدن این هنر صنعت فراهم کنیم.

انتهای پیام/ک

تولید بیش از 200 متر پارچه برک در کارگاه های شهر مود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.