رئیس کمیسیون اروپا با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا قصد ندارد انگلیس را در این اتحادیه نگه دارد، از ادامه مذاکرات با لندن پس از اجرای برکسیت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی «فلت آم سونتاگ» اعلام کرد کشورهای اروپایی قصد ندارند انگلیس را در اتحادیه اروپا نگه دارند و می خواهند پس از آنکه پارلمان انگلیس خروج  لندن از این اتحادیه را تصویب کرد، مذاکرات در خصوص روابط آتی را آغاز کند.

وی گفت: اینگونه تلقین شده است که هدف ما تلاش برای حفظ انگلیس در اتحادیه اروپا با تمام ابزارهای موجود است. اما این هدف ما نیست. آنچه که می خواهیم شفافیت در روابط آینده اتحادیه با لندن است. اتحادیه اروپا به نتیجه همه پرسی برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) احترام می گذارد و قصد تغییر آن را ندارد.

یونکر اظهار داشت اتحادیه اروپا آماده است تا پس از آنکه پارلمان انگلیس برکسیت را تصویب کرد با لندن وارد مذاکرات جدیدی شود. رای گیری در پارلمان انگلیس روز 14 ژآنویه 2019 برگزار می شود.

او پیشتر گفته بود مذاکره مجددی درباره برکسیت در دستور کار نیست.

این مقام اروپایی در ادامه افزود: انگلیس باید خودش تصمیم بگیرد و نتیجه را به ما بگوید. ولی باور من این است که لندن اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد زیرا این همان تصمیمی است که مردم انگلیس اتخاذ کرده اند.

یونکر در توضیح دیگر چالش های اتحادیه اروپا به موضوع جنگ تجاری و تنش اقتصادی بین آمریکا و اتحادیه اروپا و دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت و گفت: تا زمانی که او به وعده هایش عمل کند به او اعتماد می کنم.

رئیس کمیسیون اروپا نسبت به آمادگی رومانی برای ریاست دوره ای اتحادیه اروپا ابراز تردید کرد و گفت: رئیس دوره ای اتحادیه اروپا باید آمادگی کامل برای گوش دادن به سایرین را داشته باشد و مشکلات خود را در پس زمینه قرار دهد. من در خصوص اینکه رومانی بتواند از عهده این کار برآید، تردید دارم.

ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا هر ۶ ماه یکبار به یکی از کشورهای عضو واگذار می‌شود. در حال حاضر، اتریش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و قرار است از ابتدای ژانویه آن را به رومانی تحویل دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار