مدیرعامل بیمه سلامت گفت: اگر بودجه در سال ۹۸ واقعی دیده نشود باز کسری بودجه خواهیم داشت.

با پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو باز در سال ۹۸ کسری بودجه خواهیم داشتطاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حدود ۲ ماه قبل بر اساس پیشنهادی که شورای عالی سران سه قوه در خصوص پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت داشتند مصوبه‌ای تصویب شد که ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برداشت شود و برای پرداخت بدهی‌ها به حساب سازمان بیمه سلامت واریز شود، این پشنهاد خدمت مقام معظم رهبری رفت و ایشان حدودا در تاریخ ۹۷/۸/۹ مراتب موافقت را به دفتر ابلاغ کرده‌اند.

موهبتی ادامه داد: همان طور که مستحضر هستید بدهی‌های سازمان بیمه سلامت در ارائه خدمت مشکل ایجاد کرد؛ یکی از مشکلات نقدینگی به ویژه در بخش دارویی و بخش تجهیزات پزشکی بود که دیگر با چک کار نمی‌کردند و باید نقد پرداخت شود.

تعیین ۵۰۰ میلیون یورو برای در خدمات درمانی، تجهیزات پزشکی و دارویی

وی بیان کرد: این ۵۰۰ میلیون یورو باید در خدمات‌درمانی، تجهزات پزشکی و دارو صرف شده و به عنوان قرض در اختیار بیمه سلامت قرار گیرد؛ از این رو با ابلاغ سازمان برنامه قرار شد ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در اختیار بیمه سلامت قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: امیدواریم به‌زودی مابقی پول در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گیرد و بتوانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم؛ البته باید این نکته ذکر شود که این مبلغ تنها بخشی از بدهی را تامین خواهد کرد؛ بدهی ما تا پایان سال ۹۶ حدود ۸ هزار میلیارد است که این مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد را پوشش خواهد داد و مابقی آن به بدهی سال ۹۷ اضافه خواهد شد و دلیل آن هم تنها واقعی ندیدن بودجه است.

کسری حدود 3 هزار میلیاردی بیمه سلامت

وی تشریح کرد: بدهی ۸ هزار میلیارد مربوط به ابتدای 96 سال بود و با پرداخت این مبلغ، باز هم حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری خواهیم داشت؛ باید بودجه کشور واقعی دیده شود تا در سال ۹۸ کسری نداشته باشیم.

موهبتی افزود: به دلیل محدودیت‌های اعتباری سال ۹۸ نیز کسری خواهیم داشت؛ ما خود را به عنوان متولی‌های سلامت می‌دانیم که به کمک افراد بیاییم، باید منابع بودجه را در سال ۹۸ مدیریت کنیم و هم پوشانی را به حداقل برسانیم، باید بار مراجعه را کاهش دهیم و راهنمای بالینی را انجام دهیم، اما تمام این‌ها فقط کسری را جبران می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار