رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۲۵ هزار و ۹۵۰ قالیباف در کارگاه‌های قالیبافی و منازل شخصی استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ساناز عباسپور رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین و اولویت دار‌ترین مشکلات قالیبافان، بیمه قالیبافی است که با آغاز این طرح از سال ۸۹ تا تیر امسال شش هزار و ۷۸۲ نفر مشمول بیمه قالیبافی شدند.
وی افزود: هر سال حدود ۱۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان شمالی تولید می‌شود.
وی گفت: فرش‌های تولیدی استان به خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان صادر می‌شود و علاوه بر بازار‌های داخلی، بازار‌های خارجی نیز متقاضی فرش دستبافت استان هستند.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: فرش داخلی استان، بیشتر به خراسان رضوی (شهرستان‌های سبزوار، مشهد و کاشمر) صادر می‌شود و بازار‌های چین، آمریکا، آلمان، کشور‌های سواحل خلیج فارس و امارات، متقاضی و مشتری فرش دستباف خراسان شمالی هستند.
عباس پور گفت: از ۲۵ هزار بافنده، ۱۰ هزار و ۹۱۶ نفر موفق به کسب گواهی نامه مهارت فنی از فنی وحرفه‌ای استان و ۸۱۱ نفر هم موفق به کسب پروانه کسب صنفی علاوه بر کارت قالی بافی شده اند.
انتهای پیام/ط


تولید ۱۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.