محمود حکیمی گفت:کتابم با عنوان «داستان‌هایی از امیرکبیر» در دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ چهلم رسید.

داستان هایی از امیرکبیر چهل بار تجدید جاپ شدمحمود حکیمی نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  درخصوص کتاب جدیدش گفت: اخیرا کتابم با عنوان «داستان‌هایی از امیرکبیر» در دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ چهلم رسید. استقبال مردم از این کتاب به این دلیل نیست که من زیبا می‌نویسم بلکه به دلیل علاقه آن‌ها به امیرکبیر است.

وی با بیان اینکه چگونگی رفتار او با مردم آنقدر اهمیت داشت که این کتاب را نوشتم، گفت: در این کتاب «داستان‌هایی از امیرکبیر» را به طور مفصل نوشته ام چرا که مردم ایران به داستان علاقه دارند و وقتی که عنوان داستان در کتابی ذکر می شود, حتما آن  را  می‌خوانند.

این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به کتاب در دست نگارشش افزود: هم اکنون در حال نگارش کتابم با عنوان «آنچه باید از امیرکبیر بیاموزیم» هستم. تا کنون ۶۰ صفحه از کتاب را نوشته ام اما هنوز نگارش آن ادامه دارد.

حکیمی با بیان اینکه مطالبی را درباره نحوه رفتار امیر کبیر با مردم از کتاب‌های تاریخی پیدا کرده ام که در کتابم استفاده می کنم,گفت:هنوز ناشر کتاب «آنچه باید از امیرکبیر بیاموزیم» مشخص نیست.

وی با اشاره به کتاب تاریخی که پیش از کتاب هایش درباره امیرکبیر نوشته بود، اظهار داشت: پیش از نگارش کتاب هایم درباره امیرکبیر ۲۲  جلد کتاب با عنوان «تاریخ ایران و تمدن جهان» برای نوجوانان نوشتم. از این کتاب استقبال زیادی شد و کتاب دیگری هم در ۷ جلد برای بزرگسال با عنوان تاریخ تمدن ایران و جهان نوشتم که شرکت سهامی انتشار این کتاب‌ها را منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

حکیمی گفت: یک مجموعه ده جلدی هم برای نوجوانان در زمینه  ادبیات نوشتم و هرجلد کتاب را به یک شاعر اختصاص دادم. به دلیل اینکه هر شاعر یک مدرسه است از این رو عبارت «در مدرسه» را برای تمامی کتابها ذکر کردم.  از جمله جلد‌های این مجموعه ۱۰ جلدی می‌توان به «در مدرسه مولانا»، «در مدرسه حکیم طوس»، «در مدرسه نیشابور» و «در مدرسه سنایی» اشاره کرد و آخرین جلد این مجموعه ده جلدی «در مدرسه پروین اعتصامی» است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار