رئیس فدراسیون شطرنج گفت: توسعه شطرنج در کشور و بویژه در مدارس ضروری است.

توسعه شطرنج در کشور و بویژه در مدارس ضروری استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد پهلوان‎زاده رئیس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی در سفر به شهرکرد، توجه به توسعه شطرنج در کشور و بویژه در مدارس را ضروری بیان کرد.

وی گفت: هم اکنون بیشتر مراکز تفریحی و پارک‌های شهری کشور، میز‌های شطرنج وجود دارد که علاقمندان زیادی از آن استفاده می‌کنند.

پهلوان‎زاده افزود: یکی از دلایل افت لیگ برتر این رشته ورزشی در کشور، مشکلات و کمبود‌های اعتباری است که برای رفع آن، بایستی از حامیان مالی بهره گیری شود.

وی یادآور شد: البته اگر چه لیگ برتر شطرنج به دلیل مشکلات و کمبود‌های مالی افت داشته، اما لیگ‌های استانی این رشته، پویاتر شده است.
 
پهلوان زاده اضافه کرد: برگزاری لیگ‌های استانی شطرنج، یکی از کار‌های مهم برای توسعه این رشته است که بدون صرف هزینه‎ای، شطرنج بازان مستعد را شناسایی می‌کند.

وی با اشاره به اهداف بلندمدت این رشته ورزشی و رشد شطرنج کشور در رنکینگ جهانی و قاره ای، گفت: ایران طی سه سال پیش در رده ۵۱ جهان و ششم آسیا در رشته شطرنج قرار داشت، اما در حال حاضر این رنکینگ به رده ۲۸ جهان و سوم آسیا رسیده است.

انتهای پیام/ش

لیگ برتر شطرنج دارای کمبودها و مشکلات مالی

برچسب ها: شطرنج ، ورزش و جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار