رئیس فدراسیون گلف جمهوری اسلامی، از ساماندهی و فعالیت ۳ هزار ورزشکار کشور در رشته گلف خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران، شامگاه گذشته شنبه ۱۰ آذر ۹۷ در نشست مجمع انتخابات هیئت گلف چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: در حال حاضر ۳ هزار نفر در کشور در رشته ورزشی گلف ساماندهی شده و فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه گلف، ورزش دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود افزود: این رشته ورزشی پیوند دهنده اقتصاد، خانواده و طبیعت است.

عزیزی اضافه کرد: گلف، ورزشی بدون محدودیت سنی و جسمی و برای تمامی گروه‌های سنی می‌باشد.

وی با بیان اینکه رشته گلف هنوز در ایران به جایگاه اصلی خود نرسیده است گفت: این ورزش باید در تمامی استان‌ها توسعه یابد.

رئیس فدراسیون گلف کشورمان ادامه داد: گلف هم اکنون در ایران در ۴ رده سنی در بین مردان و زنان، و در جهان برای سنین زیر ۱۸ سال، ۱۸ تا ۵۵ سال و بالای ۵۵ سال برگزار می‌شود.

عزیزی همچنین گفت: در راستای حمایت از توسعه این رشته ورزشی، ۷۵۰ میلیون ریال از محل کمک معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون گلف و اداره کل ورزش و جوانان، به چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری هم گفت: گلف یک رشته ورزشی جذاب و دیپلماتیک، و یکی از ۳ رشته گویای توسعه یافتگی ورزش در جهان به شمار می رود که راه توسعه را در ایران پیش گرفته است.

حمید کریمی با بیان اینکه زیر ساخت‌های گلف در کشور به صورت کامل فراهم نشده است اضافه کرد: با تغییر اقلیم و خشکسالی، اختصاص زمین به این رشته با کاهش همراه است.

وی تأکید کرد: هیئت گلف چهارمحال و بختیاری به دنبال جذب حامیان مالی است و اداره کل ورزش و جوانان نیز از برگزاری مسابقات ملی و اردو‌های سراسری گلف در این استان استقبال و حمایت می‌کند.

گفتنی است: در این نشست در محل اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، احمد بیابانی برای مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیئت ورزشی گلف استان انتخاب شد.

انتهای پیام/ش

مجمع انتخابات هیئت گلف چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: ورزش و جوانان ، گلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار