مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: ورود صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون به بخش کشاورزی شهرستان زرند در دهه‌های اخیر سبب رونق بخش کشاورزی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: در قبل از انقلاب اکثر کار‌ها به وسیله‌ی نیروی انسانی و با وسایل ساده انجام می‌گرفت و تراکتور و وسایل مدرن کشاورزی کمتر از ۲۰۰ دستگاه بود، ولی در حال حاضر و به برکت نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه تراکتور در شهرستان موجود و انجام امورات کشاورزی تا ۶۰ الی ۸۰ درصد مکانیزه شده و کار نیروی انسانی به حداقل رسیده است.

وی افزود: همچنین قبل از انقلاب صنایع تبدیلی بصورت سنتی بوده مانند تولید سوهان که پخت آن سنتی و در خانه‌ها انجام می‌شده و در زمینه فرآوری پسته هم یک یا دو واحد ترمینال ضبط پسته آن هم کمتر از ۵۰ در صد مجهز به سیستم‌های مکانیزه در شهرستان وجود داشته و نیروی انسانی زیادی نیاز بود، ولی اکنون بالغ بر ۱۵۰ ترمینال ضبط پسته وجود داردکه بالغ بر ۱۳۰ مورد آن‌ها ۹۰ درصد مکانیزه و ۲۰ مورد هم ۱۰۰ در صد مکانیزه و مجهز می‌باشند.

زارعی در ادامه افزود:کارخانه‌های سوهان سازی، تولید عسل، قاووت، مواد لبنی ویک واحد کارگاه روغن کشی نیز از کار‌های انجام شده پس از انقلاب است که در این زمینه‌ها در بعضی موارد صادرات هم به کشور‌های بزرگ دنیا مثل کانادا، بلژیک و.. انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند درمورد مراکزی که به منظور حمایت از بخش کشاورزی بعد از انقلاب در این شهرستان بوجود آمدند گفت: ۵ مرکز جدید خدمات جهاد کشاورزی، ۲۲ واحد تعاونی تولید، ۱۷ واحد مراکز خدمات فنی مشاوره ای، ۳ واحد کلینیک گیاهپزشکی، بعد از انقلاب در این شهرستان راه اندازی گردیده اند.

انتهای پیام/ی

وجود 2هزار تراکتور در زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار