مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت گیاه دارویی فیسالیس در شهرستان ارزوئیه از مهرماه آغاز شده و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

برداشت گیاه دارویی فیسالیس در ارزوئیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت گیاه دارویی فیسالیس یا عروسک پشت پرده یا گیلاس زمینی از سطح 3 هکتار در شهرستان ارزوئیه از مهرماه آغاز شده و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: بطور متوسط از هر هکتار 5 تن میوه برداشت می گردد و در مجموع 15000 کیلوگرم محصول در شهرستان برداشت و به تهران فرستاده می شود.

امیری بیان کرد: هر کیلو گرم میوه فیسالیس به قیمت 20000 تومان به فروش می رسد و چنانچه بازار صادرات محصول فراهم گردد تا کیلویی 80000 تومان هم به فروش می رسد.

وی گفت: میوه فیسالیس در یک پرده کاغذی پوشیده شده و تقریبا شبیه گوجه فرنگی و نارنجی رنگ و طعم آن مخلوطی از آناناس، توت فرنگی و کیوی است و بصورت تازه خوری و خشکبار مصرف می شود و ازبرگ و ساقه های آن نیز بصورت دمنوش استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: فیسالیس غنی از آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم و آنتی اکسیدانها و ویتامین های A,E,C,P است و این میوه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و خاصیت ضد سرطانی و ضد باکتریایی دارد و همچنین تاثیر به سزایی در شادابی و طراوت پوست دارد.

فیسالیس میوه ای مفید و ناشناخته و با خواص استثنایی است که برای نخستین بار در فضای باز در شهرستان ارزوئیه درفروردین ماه بصورت نشاء کشت و پس از طی دوره شش ماهه برداشت می شود.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار