زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر در لالی استان خوزستان رخ داد که بزرگترین زلزله هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور را از ۱ تا ۶ دی‌ماه را به اطلاع می‌رسانیم، در این فاصله ۶۱ زلزله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه یکم دی ماه

در قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در تازه شهر استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در لالی/ ثبت ۶۱ زمین‌لرزه در کشور

در یزد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر گزارش شده است، در بهاباد استان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر ثبت شده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شده است، در خانوک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتر رخ دداداه است زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


 یکشنبه دوم دی ماه

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در قصر‌شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در جیرنده استان گیلان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر گزارش شده است، در کنار تخته استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ دریشتر در عمق ۶ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در میرجاوه استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

دوشنبه سوم دی ماه

در یاسوج استان کهکیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۲۷ کیلومتر ثبت شده است، در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در مورموری ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر ثبت شده است، در چمستان استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر تجربه شده است.

بزرگترین زلزله هفته در لالی/ ثبت ۶۱ زمین‌لرزه در کشور

سه‌شنبه چهارم دی ماه

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در مراوه‌تپه استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


چهارشنبه پنجم دی ماه

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر ثبت شده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر رخ داده است، در پهله استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر ثبت شده است، تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر بوده است.

بزرگترین زلزله هفته در لالی/ ثبت ۶۱ زمین‌لرزه در کشور

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتر گزارش شده است، در خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر رخ داده است، در لالی استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر ثبت شده است، در درگهان استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

پنجشنبه ششم دی ماه

در کنگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در کهنوج استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر رخ داده است، در بالا‌ده استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار